۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۵۸۹
تولیت آستان مقدس امامزاده حسن:

بانوان، با عفت و حجاب خود مدافع حریم زینبی باشند

تولیت آستان مقدس امامزاده حسن(ع) گفت: هم‌پای مردانی که از بارگاه حریم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند، زنان و دختران نیز با عفت، عصمت و حجاب خود از افکار و عقاید زینبی دفاع کرده و بدانند که مقام آنها کمتر از شهدای مدافع حرم نخواهند بود.
حجت الاسلام سرزعیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین سرزعیم تولیت آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در مراسم تجمع بزرگ رهروان زینبی که ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه گفت: خداوند متعال هر آنچه تا روز قیامت برای هدایت بشر نیاز بود در قرآن کریم جمع کرد و تقدیم پیامبر اکرم(ص) کرد تا تمام دستورات را برای راهنمایی بشر در اختیارش گذاشته باشد.

وی افزود: خداوند عزوجل با تمام دشمنی‌هایی که مشرکان با حضرت محمد(ص) داشتند، دین اسلام را به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی بر تمام ادیان برتری بخشید تا حجت را بر امت اسلام تمام کرده باشد.

تولیت آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در ادامه ابراز داشت: از ابتدای اسلام افراد بسیاری حتی از نزدیکان پیامبر اکرم(ص) تلاش کردند تا نام و مکتب پیامبر را از بین ببرند و مردم را تشویق می‌کردند که ایشان را از تمامی جهات تحت فشار قرار دهند تا نتواند رسالت خود را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت تماماً خود و خانواده‌ خود را فدای پایداری دین اسلام کردند، عنوان کرد: امام علی(ع) جان خود را در راه دین اسلام فدا کرد برای اینکه دین آسیب نبیند، به قوت خود باقی بماند و لطمه نخورد.

حجت الاسلام سرزعیم با اشاره به صلح امام حسن(ع) گفت: امام حسن(ع) برای این با معاویه صلح کرد که دین ضربه نخورد، همچنین امام حسین(ع) برای اعتلای دین پیامبر به قیام برخاست تا شعائر الهی احیا شود و بدعت‌ها از میان برداشته شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: روایت است از امام محمدباقر(ع) که «والله در بدن جدم حسین به اندازه نگین انگشتر جای سالم نمانده بود» تمام این ایثارها و ازجان‌گذشتن‌ها برای این بود که دین و دستورات خداوند همواره پابرجا بمانند و اجرا شوند.

تولیت آستان مقدس امامزاده حسن(ع) با بیان اینکه بیشترین مصیبت‌های کربلا را حضرت زینب(س) کشیدند، گفت: امروز هم‌پای مردانی که از بارگاه حریم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند، زنان و دختران نیز با عفت، عصمت و حجاب خود از افکار و عقاید زینبی دفاع کرده و بدانند که مقام آنها کمتر از شهدای مدافع حرم نخواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) برای اینکه کوچکترین آسیبی به پیکره دین وارد نشود تمام هجمه‌ها را به جان خرید و تمام سختی ها را قبول کرد اما زیربار ظلم و بی دینی مردم نرفت. حضرت زینب(س) در روز عاشورا بر لشکر یزید فریاد زد که از همه عزیزانم می‌گذرم اما حجابم را نمی‌دهم؛ تربیت زینبی این است که اگر تمام مصیبت‌های عالم به سرمان آمد از عفت و عصمت و حجاب‌مان نگذریم./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات