۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۲۹۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

دشمن می خواهد پرچم امام حسین را از ما بگیرد

استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت هوشیاری همگان نسبت به نقشه های دشمن به منظور دور کردن آنان از ارزش های دینی بویژه عزاداری بصیرت بخش عاشورا تاکید کرد.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، در همایش رهروان زینبی که عصر سه شنبه در امام زاده علی بن جعفر قم برگزار شد، با بیان این که اثر قیام امام حسین(ع) تا زمان حاضر ادامه داشته است، اظهار داشت: حرکت اباعبدالله(ع) محدود به زمان و نسل خاص نیست و تمام نسل ها مخاطب قیام عاشورا هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حرکت امام حسین(ع) بشریت را به کمال رسانده است، افزود: در روایات آمده است که 4 هزار ملک بر قبر امام حسین(ع) موکل هستند و برای ایشان اقامه عزا می کنند و هر کس به زیارت امام حسین(ع) برود به استقبال او می روند و زمانی که قصد رفتن از کربلا کند به بدرقه او می روند و اگر مریض شد به عیادت او می روند و زمانی که از دنیا برود بر او نماز می گذارند.

وی با اشاره به افرادی که از رهگذر امام حسین(ع) در زمان کوتاهی به رشد و کمال رسیده اند، اظهار داشت: حر از کسانی بود که وقتی از قصد عمر سعد بر کشتن امام حسین(ع) مطمئن شد از لشکر او کنار کشید و با هرثمه به لشکر امام حسین(ع) آمد و عاقبت به خیر شد ولی هرثمه به بهانه زن و فرزند مسیر شقاوت را انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که امام حسین(ع) با آوردن قنداقه حضرت علی اصغر(ع) با عاطفه تاریخ بازی کرد، خاطر نشان کرد: دو برادر از اراذل اوباش کوفه که در لشکر عمر سعد بودند با دیدن صحنه شهادت علی اصغر دگرگون شدند و به طرف امام حسین(ع) آمدند و به میدان رفتند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که دشمن در صدد است که پرچم امام حسین(ع) را از ما بگیرد، افزود: امروز ما وظیفه داریم که تا می توانیم به جلسات روضه اباعبدالله دامن بزنیم زیرا هیچ چیزی بهتر و سریع تر از روضه و گریه بر سید الشهدا(ع) نمی تواند آسیب های جامعه را کاهش دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روضه خوانی برای امام حسین(ع) برای رشد و تعالی جامعه موضوعیت دارد، افزود: باید مردم در این جلسات شرکت کنند زیرا گریه بر امام حسین(ع) مانع گناه را به سرعت برطرف می کند و به فرموده امام رضا(ع) گناهان را می ریزد.

وی خاطرنشان کرد: مادرها وظیفه دارند که فرهنگ عاشورا را در خانه نهادینه کنند و اقداماتی که امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا انجام دادند را مورد اهتمام خود و فرزندان خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی اظهار داشت: اولین کاری که امام حسین(ع) در قیام خود مورد تأکید قرار دادند نماز بود، مادرها باید برای نمازخوان کردن اهل خانه وقت بگذارند و به گونه ای خانه را مدیریت کنند که اهل خانه اهل نماز شوند زیرا نماز خطورات شیطانی را از انسان دور می کند.

وی دومین تأکید امام حسین(ع)  را نسبت به قران دانست و گفت: امروز جوانان به اندازه ای که به موسیقی اهتمام دارند به قرآن ندارند ولی ما می بینیم که امام حسین(ع) با سر بریده خود بر روی نی قرآن می خواند و این نشانه اهمیت قرآن در زندگی است زیرا قران باعث آرامش فردی و اجتماعی می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دعاهایی که امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا کرده اند بر اهمیت دعا و مناجات با خدا در زندگی اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) قبل از این که شمر وارد گودال قتلگاه شود دعایی را خوانده است که این دعا در همه حالات زندگی انسان کارگشا است.

وی چهارمین عمل مورد اهتمام امام حسین(ع) را استغفار دانست و گفت: انسان وقتی از در و دیوار برایش بلا نازل می شود باید دعا کند و در روایت است که بهترین دعا استغفار است./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات