۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۲۹۶۷۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، رونمایی از فیلم مستند شهید مدافع حرم سردار کجباف، معرفی نخستین امام جمعه و پرپایی نخستین نماز جمعه میانرود از توابع دزفول در روزهای آتی، نصب و راه اندازی نمایشگرهای شهری در حرم امامین جوادین و انتصاب رییس کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی در استان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم شب خاطره گویی مدافعان حریم ولایت به همراه رونمایی از فیلم مستند شهید سردار مدافع حرم هادی کجباف فردا پنج شنبه 13 مهرماه ساعت 20:30 در شوشتر برگزار می شود.

این فیلم مستند 50 دقیقه ای بازگو کننده تلاش و رشادت های شهید کجباف، زندگینامه شهید از نگاه همرزمان و خانواده وی خواهد بود؛ همچنین محقق و پژوهشگر ساخت این مستند، ابوالقاسم غلامحیدر است که به همراه آرش ساربان کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند.

براساس این گزارش، این مراسم معنوی با سخنرانی سردار نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه درباره تحولات منطقه در مسجد جزایری شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

همچنین سردار خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار هاتف فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، دستگاه های فرهنگی استان و دیگر مسؤولان کشوری و استانی در این مراسم حاضر خواهند شد.

گفتنی است، قرار است به زودی در روزهای آتی کتاب شهید هادی کجباف هم از سوی حوزه هنری خوزستان منتشر شود.

لازم به ذکر است، شهید مدافع حرم سردار هادی کجباف در جبهه های حق علیه باطل و نبرد با گروهک های تکفیری و تروریستی در تاریخ 31 فروردین سال 1394 در منطقه جنوب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

معارفه نخستین امام جمعه میانرود در هفته های آتی

قرار است که امام جمعه میانرود به زودی به مردم این منطقه معرفی شود و برای نخستین بار نماز جمعه در این منطقه برپا شود.

گفتنی است، امام جمعه جدید شهر میانرود چهل و پنجمین امام جمعه استان خوزستان خواهد بود.

همه کارهای مربوط به انتصاب امام جمعه میانرود انجام شده است و تنها مراسم معارفه وی مانده است که در هفته های آتی این مراسم در میانرود برگزار خواهد شد و نام وی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

تمامی امور مربوط به انتصاب امام جمعه میانرود انجام شده است و تنها مراسم معارفه وی مانده است که در هفته های آتی این مراسم در میانرود برگزار و نام وی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

نصب و راه اندازی نمایشگرهای شهری در حرم امامین جوادین(ع)

نمایشگرهای شهری حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) به همت خیرین خوزستانی به مساحت 4 متر در 6 متر در صحن باب المراد این دو امام همام نصب و راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، این تلویزیون به مساحت ۴ متر در ۶ متر به درخواست تولیت حرم امامین جوادین در کاظمین از سوی خیرین اهوازی تأمین شد.

گفتنی است، این نمایشگر شهری پس از خریداری توسط متخصصان اهوازی در صحن باب‌المراد حرم که بزرگترین صحن حرم مطهر است، نصب و راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر منصوب شد

محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فاطمه دیناروند را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، در حکم انتصاب فاطمه دیناروند آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جناب‌عالی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به موجب این حکم، به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره‌گیری از توان و تجارب مجموعه‌ی همکاران ارجمند و اهالی فرهنگ و هنر در جهت رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی موفق و موید باشید.

لازم به ذکر است، شریف احمدی از سال ۱۳۹۲ تا کنون عهده دار مسؤولیت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش بود.

انتصاب رییس کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی خوزستان

طی حکمی از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به عنوان رییس کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی در استان خوزستان منصوب شد.

براساس این گزارش، طی حکمی از سوی استاندار خوزستان، مهندس حسن زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به عنوان رییس کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی استان خوزستان در سال جاری منصوب گردید./9453/پ204/ب1

ارسال نظرات