۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۷۰۱

مجموعه آثار علامه جعفری در تبریز رونمایی می شود

همزمان با برگزاری همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی مرحوم علامه جعفری، از ۱۱ اثر آن استاد عالم فرزانه در تبریز رونمایی می شود.
علامه جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همزمان با این همایش، برای نخستین بار مجموعه آثار استاد در 11 جلد رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که تمامی آثار به همت مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری زیر نظر شاگردان آن استاد فرزانه تنظیم و تدوین شده‌ است، خاطرنشان کرد: تاکنون 76 مقاله و 10 پایان نامه به دبیرخانه رسیده است، البته به اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز سفارش مقاله داده شده است.

حجت الاسلام شاهدی با اشاره به این‌که همه مقالات در مرحله ارزیابی قرار دارند، افزود: مقالات علمی و ترویجی و علمی پژوهشی به صورت سخنرانی در روز دوم همایش ارایه خواهند شد، با این توضیح که «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش خواهد بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز ادامه داد: شخصیت های علمی و برجسته متعددی در همایش حضور خواهند داشت، که از آن جمله می توان پرفسور رشاد، استاد گلشنی، حجت الاسلام والمسلمین احمدی، دکتر نصری، دکتر پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه و همه اساتیدی که سال‌ها در جوار استاد تلمذ کرده اند، اشاره کرد.

وی با بیان این‌که همایش در دو بخش بزرگداشت علامه جعفری و علمی پژوهشی برگزار می شود، گفت: روز نخست همایش 24 آبان در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز از ساعت 8 صبح با حضور سخنرانان ویژه خواهد بود و روز دوم در دانشگاه هنر اسلامی و با هدف ارایه مقالات برگزیده برگزار می شود.

حجت الاسلام شاهدی از همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، حوزه های علمیه آذربایجان و بیش از ۲۰ دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با ستاد برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با این همایش فراخوان انتخاب پایان ئنامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز منتشر می شود.

با بیان این‌که همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) به بررسی اندیشه های آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین خواهد پرداخت، تصریح کرد: دبیرخانه همایش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز فعال است و عموم پژوهشگران و اندیشمندان تا پایان ماه جاری فرصت دارند؛ مقالات خود را ارسال کنند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات