۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۷۶۸

الگوی پیشرفت غربی بنیان خانواده را سست کرده است/ خانه به خوابگاه تبدیل شده

دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: الگوی پیشرفت غربی بنیان خانواده را با ایجاد تغییر در سبک زندگی و تغییر روابط انسانی سست کرده است.

خانواده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی در نشست تفاوت های توسعه غربی و پیشرفت اسلامی در مسجد فاطمه الزهرا(س) تیران اظهارداشت: الگوی غربی زندگی انسان را در بخش های مختلف زندگی شامل فردی، اجتماعی و روابط انسانی دچار چالش کرده است.

وی افزود: انتقال تربیت فرزند به مهدهای کودک و یا عدم آشنایی مادر و پدر برای تربیت فرزندان از جمله مصادیق کاهش کارکرد زندگی در خانه است و زمانی که مرد و زن هر دو مشغول به کار و فعالیت خارج از منزل هستند معقول تربیت مغفول می ماند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به اینکه الگوی پیشرفت غربی در زندگی مردم رسوخ پیدا کرده، تصریح کرد: الگوی پیشرفت غربی بنیان خانواده را با ایجاد تغییر در سبک زندگی و تغییر روابط انسانی سست کرده و مشکلات اجتماعی از جمله افزایش بیماری های روحی و روانی و بیماری های قلبی و عروقی شده است.

وی ادامه داد: تمرکز وزارت بهداشت و درمان بر روی معقوله درمان در شرایط فعلی که آسیب های اجتماعی و بیماری ها به دلیل الگوهای غلط در حال گسترش است، نیازمند است و زوارت بهداشت باید در حوزه پیشگیری در بخش روح و جسم سرمایه گذاری کند.

دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی کاهش نیاز عاطفی و محبت در بین مردم به دلیل تغییر در گفتگو و انزوا نیازمند تدبیر ویژه دانست و اذعان داشت: محبت از نیازهای اساسی زندگی است که به دلیل مشغله کاری و تغییر در گفتگوها و روابط اجتماعی این نیاز در حاشیه قرار گرفته و مشکلات روانی را افزایش داده و نیاز به روان شناس در آینده را زیاد کرده که باید از این موضوع پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه اعضای خانواده روزانه از محل سکونت خود به دیگر مناطق برای شغل و تحصیل سفر می کنند، خاطرنشان کرد: این سفرهای طولانی روزانه و عدم کنار هم بودن اعضای خانواده منجر شده خانه به خوابگاه تبدیل شود و محله محوری از بین رفته است.

وی حضور مشاغل در محلات را مهم خواند و گفت: کسانی که شغل و تحصیل آن ها در محله سکونت آن ها است روابط اجتماعی قوی تری دارند و خود کنترلی برای تامین امنیت اجتماعی رقم می خورد زیرا شناخت از همدیگر مانع رفتار پرخطر و مشکلات اجتماعی می شود./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات