۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۲۹۸۸۰
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد؛

تداوم ثبت نام در برخی از مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیانگفت: ​ثبت نام تکمیل ظرفیت بعضی از مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که در سایت حوزه نیز اسامی آنها درج شده است تا پنجشنبه بیستم مهر ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام روح ‌الله حریزاوی

حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ثبت نام اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و تمدید مهلت آن، گفت: حدود ۵۰ مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه‌های کشور که معروف به حوزه‌های دانشجویی است از ایام ماه رجب ثبت نام خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در بعضی از مراکز، ظرفیت ثبت نام به حد تکمیل رسیده اما در برخی دیگر که در سایت حوزه نیز اسامی آنها مندرج شده، ثبت نام به منظور تکمیل ظرفیت تا پنجشنبه آینده که کلاس‌های حوزه رسماً آغاز ‌شود، ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در رابطه با ظرفیت پذیرش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر شهرهای کشور ابراز داشت: ثبت نام این حوزه در سال‌های گذشته حدود پنج هزار نفر بوده است، در سال ۹۶ نیز همین تعداد ثبت نام پیش‌بینی شده است که هنوز حدود ۱۰۰۰ نفر نسبت به این رقم ظرفیت خالی در مراکز وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: معمولاً فصل ثبت نام حوزه در ترم مهر ماه بوده اما به دلیل تغییر نظام آموزشی از ابتدای مهر ماه دوره را آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حریزاوی درباره ثبت نام اساتید، اعضای هیأت علمی و ظرفیت آن اظهار داشت: در پنج نقطه کشور در شهرهای تهران، مشهد، اردبیل، اصفهان و دو استان دیگر که در شرف تأسیس هستند حوزه اساتید در سال‌های قبل راه اندازی شده است و کلاس‌های اساتید به صورت مجزا برگزار می‌شود اما در سایر نقاط کشور اساتید در کنار دانشجویان خود، معارف را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نظام آموزشی جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، گفت: قبلاً نظام آموزشی حوزه یک دوره سه ساله طولانی مدت ۶۰ واحدی بود اما در حال حاضر به صورت ۳ دوره یک ساله است و مهمترین دوره، پودمان معرفت جوییِ جهادی و فرهنگی است که در سال اول شامل چهار درس است، نظام اندیشه اسلامی، نظام اندیشه معارف، درس جهاد اکبر و درس رسالت الهی که به شکل کارگاهی برگزار می‌شود و رسالت دانشجو و استاد تراز اسلامی و ساختار دانشگاه و تمدن اسلامی را دنبال می‌کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: عمدتاً دوره‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در روز‌های پنجشنبه و دوره‌های اساتید در روزهای جمعه برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند روزهای استراحت را به پیگیری علوم اسلامی و معارف قرآن و اهل بیت اختصاص دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام در مراکز حوزه از طریق سایت hodat.ir به شکل متمرکز انجام می‌شود که علاقه‌مندان بعد از ثبت نام و بارگذاری  مدارک، از مراکز حوزه با آنها تماس گرفته  شده و نوبت مصاحبه برای آنها تعیین می‌شود. بعد از تعیین کلاس‌ها و انتخاب واحد، همزمان با آغاز کلاس‌های دانشگاهی در سراسر کشور، کلاس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد./966/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات