۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۹۱۰
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب همواره از سیره بزرگان حوزوی الگو گرفته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که مبانی اخلاقی زیربنای تعالی حوزه های علمیه است، گفت: طلاب همواره از سیره بزرگان حوزوی الگو گرفته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان که با هدف هم‌اندیشی پیرامون هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تبریز گردهم‌ آمده‌اند، اظهار داشت: احیای جایگاه حوزه علمیه آذربایجان نیازمند عزم جدی همه متولیان امر است.

وی با بیان این‌که مبانی اخلاقی زیربنای تعالی حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: اگر اصول مدیریتی در حوزه های علمیه نیز بر مبنای اخلاق و توجه به اصول مربوط به کرامت انسانی و تقوای دینی پایه‌ریزی شود، به یقین خروجی مدارس علمیه شخصیت‌های برجسته‌ای همچون علامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه امینی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه بناب با اشاره به این‌که طلاب همواره از سیره بزرگان حوزوی الگو گرفته‌اند، افزود: یک استاد و مدیر خوب کسی است که به تمام مسائلی که می‌گوید، عمل کند و در واقع با عمل خود، درس اخلاق و دین ارایه دهد، باید دانست؛ آنچنان که منش، روش و رفتار برروی جوانان و شاگردان اثرگذار است، قلم و زبان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خطاب به مدیران حوزوی با تأکید بر این‌که باید بر روی رفتار و اخلاق خود به‌صورت ویژه‌ای توجه کنیم، افزود: تأثیرپذیری طلاب از سبک زندگی استاد نیز بسیار قابل است، بنابر این باید در جذب و گزینش اساتید حوزه نیز با حساسیت بسیاری عمل شود.

وی ادامه داد: وقتی اساتید و مدیران تنها به صورت علمی با طلاب برخورد می‌کنند، شاگردان مغرور به بار می‌آیند درصورتی که اگر با رفتار و اخلاق متعلم گردند، متواضع تربیت می‌شوند، باید دانست که امروز جامعه نیازمند روحانیانی فاضل، مهذب و اخلاق‌مدار است، مبلغی که اخلاق نداشته باشد، هیچ جاذبه‌ای ندارد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب بر اهمیت عمل و رفتار اساتید در تربیت طلاب تاکید کرد و افزود: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تبریز فرصتی برای تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون شیوه‌های مدیریتی مدارس علمیه فعال در سه استان است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات