۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۰۰۰۲
نماینده مردم مشهد در مجلس تأکید کرد؛

لزوم توجه دولت به راه اندازی هرچه سریع تر شبکه ملی اطلاعات

حجت الاسلام پژمان فر گفت: فقدان شبکه ملی اطلاعات در کشور بسیاری از فرصت های شغلی را نیز از ما سلب کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی پرچمی ندارد و حتی سرورهای بانک های ما هم در اختیار کشورمان نیست.
پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج شنبه با حضور در محل برگزاری نخستین اردوی جهاد رسانه ای، به ایراد سخنرانی در جمع فعالان حوزه فرهنگ و رسانه پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از جلساتی که در خدمت ایشان بودیم، فرمودند «فضای مجازی تبدیل به یک قتلگاه برای جوانان شده است.» از همین رو آحاد جامعه ما باید شناخت درستی از این فضا داشته باشند تا تهدیدهای آن را بشناسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: با وجود این که در سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب طی حکمی در رابطه با فضای مجازی، به اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور مسؤولیت هایی دادند که یکی از آن ها راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای تقویت زیرساخت های این حوزه بوده، امروز فضای مجازی به درستی در کشور مدیریت نمی شود.

وی با بیان این که «اگر ما برای مقوله فضای مجازی برنامه نداشته باشیم مسیر را اشتباه خواهیم رفت»، کمرنگ بودن حضور گروه های حزب اللهی در این محدوده را یکی از آسیب های متوجه نیروهای ارزشی دانست و افزود: اولین آسیب در فضای مجازی این است که ما یک جبهه مشترک در میان افراد ولایی نداریم و در نتیجه نمی توانیم طی عملیات های مشخصی اهداف نظام را محقق کنیم.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به نگران کننده بودن برخی محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: زمانی که من بحث شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردیم بسیاری از افراد و حتی مذهبی ها نیز در برابر ما موضع گرفتند. در حالی که فقدان شبکه ملی اطلاعات در کشور بسیاری از فرصت های شغلی را نیز از ما سلب کرده است. امروز حمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی پرچمی ندارد و حتی سرورهای بانک های ما هم در اختیار کشورمان نیست.

رییس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید مجدد بر لزوم توجه مسؤولان و نیروهای ارزشی به فضای مجازی، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دو موضوع گفته اند که اگر مسؤولیت سنگینی نداشتند، در آن حوزه ها به فعالیت می پرداختنند؛ یکی سینما و دیگری فضای مجازی./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات