۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۰۰۲۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

مراسم ترحیم مادر سردار باقرزاده، پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت ورود ۱۱۹ شهید گلکون کفن دفاع مقدس، یادواره شهید مدافع حرم نادر حمید در اهواز و نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان با مدیرکل صداوسیمای استان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم ترحیم والده مکرمه سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز جمعه 14 مهرماه  در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، حضرات آیات شفیعی و حیدری، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر علما و روحانیان در این مجلس ترحیم حضور داشتند.

همچنین فرماندهان عالی نظامی در خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)، سردار عباس زاده فرمانده نیروی انتظامی خوزستان و دیگر مسؤولان استانی و بزرگان عشایر و نیز اقشار مختلف مردم شهید پرور خوزستان در این مراسم حضور پیدا کردند.

لازم به ذکر است، مرحومه مغفوره «سیده رقیه حسینی» مادر مکرمه سردار سرتیپ باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی سوم مهرماه 96 همزمان با چهارمین روز از محرم الحرام امسال و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) دعوت حق را لبیک گفت.

 

یادواره شهید مدافع حرم پاسدار نادر حمید در اهواز برگزار می شود

 

یادواره پاسدار شهید نادر حمید از شهدای مدافع حرم خوزستان امروز جمعه 14 مهرماه، همزمان با 15 محرم الحرام و سوگواری سرور و سالار شهیدان با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و جوانان و نوجوانان اهوازی یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارند.

یادواره این شهید والامقام در مسجد تاریخی توحید اهواز، واقع در خیابان آزادگان(24 متری) نبش خیابان شهید رضوی برگزار می ‌شود و خانواده‌های معظم شهدا به این شهید مدافع حرم ادای احترام می‌کنند.

همچنین سردار حسن نوعی‌ اقدم یکی از فرماندهان سپاه در یادواره شهید مدافع حرم نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز سخنرانی می‌کند و سید جواد حسینی نیز به قرائت قرآن می‌پردازد.

گفتنی است، در این یادواره که اجرای آن بر عهده مرتضی ذاکر است، حاج عباس کربلایی از مداحان خوزستانی نوحه خوانی و مرثیه سرایی می‌‌کند و یاد و خاطره شهید مدافع حرم نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز را گرامی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، شهید نادر حمید یکی از جوانان دلیر خوزستانی است که برای مبارزه با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری به سوریه رفت و در روز 20 مهرماه سال 1394 در شهر حلب سوریه مورد هدف دشمنان قرار گرفت و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، شربت شهادت نوشید و در بزم شهیدان میهمان شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم روز دوشنبه 27 مهرماه سال 1394 مقارن با 5 محرم‌الحرام سال 1437 هجری قمری از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خوزستان بازگشت و مورد استقبال پرشور مردم شهید پرور خوزستان قرار گرفت و در مشهد شهیدان یعنی خوزستان به خاک سپرده شد.

 

صدور پیامی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت ورود پیکر پاک 119 شهید دفاع مقدس به میهن

 

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت ورود 119 شهید والامقام دوران هشت سال جنگ تحمیلی، پیامی را صادر کرد.

براساس این گزارش، پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شرح زیر است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ

بازگشت پرستوهاي عاشق

در پاييز، بهار شكوفه و باران فرا ميرسد و جان وجهان مان را معطر ميكند يكصد و نوزده پرستوي عاشق پس از سالهاي سال و اينک در محرم و پاييز فرا ميرسند تا بار ديگر آسمان شهرهای مان در آغوش شهادت و شهيد مأمنی تازه پيدا كند .شهيداني از آن سوي مرز بازگشته اند تا به تماميت وجود ما تلنگری بزنند و از ياد نبريم اين انقلاب و اين وطن مرهون چه جوانانی ست تا از ياد نبريم كه اين پلاک ها و استخوان های بازگشته ،همان جوانان زيبا روی و زيبا روح هستند كه ماه و افتاب به انها غبطه ميخورد .خوشا جواناني كه با تاسی از سيدالشهدا جان شان را تقديم كردند تا مذهب بلند و شكوهمند علوي و حسينی پايدار بماند و ايران بزرگ همچنان پر افتخار.

يادشان زمزمه نيم شب مستان باد

تا نگويند كه از ياد فراموشانند

محمد جوروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

نشست ستاد اعضای اربعین حسینی خوزستان با مدیرکل صداوسیمای استان

 

 نشست اعضای ستاد اربعین حسینی خوزستان در مرکز صداوسیمای خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این جلسه مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امسال درقرارگاه رسانه ای علاوه بر ایستگاه تلویزیونی ایستگاه رادیویی هم نیز در پایانه مرزی چذابه مستقر خواهد شد تا مراسم بزرگ اربعین حسینی به طور مطلوب تری پوشش داده شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه افزود: در ایام اربعین حسینی ۳ بخش خبری كوتاه از مرکز صدا و سیمای خوزستان راه اندازی می شود و خبرهای اربعین حسینی و تردد زوار این موسم عظیم را منتشر می کند.

این مقام مسؤول با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه موکب ها امسال برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امسال مراسمی به منظور افتتاحیه و رونمایی از موکب های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در پایانه مرزی چذابه برگزار می شود.

در ادامه این نشست دیگر اعضای ستاد اربعین حسینی به نقطه نظرات و راهکارهای خود درباره همکاری های هرچه بیشتر با صدا و سیمای مرکز خوزستان پرداختند./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات