۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۳۰۰۳۶
امام جمعه موقت بوشهر:

نگاه عمیق به تفکر و اندیشه امام حسین و عاشورایی ماندن مهمترین هدف مراسم محرم است

امام جمعه موقت بوشهرگفت: حضور نوجوانان و جوانان با نگاه عمیق به تفکر و اندیشه امام حسین(ع) و عاشورا نشان می دهد که مردم در کنار شور و شعور حسینی عاشق اندیشه های سیدالشهدا(ع) هستند.
حجت الاسلام هاشمی امام جمعه عالیشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تبریک هفته ناجا و تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در تامین امنیت اجتماعی و داخلی مملکت زحمات بسیاری می کشد و به فرموده مقام معظم رهبری امنیت مثل هوا و اکسیژن برای جامعه است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه امنیت باید مداوم و در همه عرصه ها باشد اظهار داشت: کشوری به توسعه و پیشرفت دست پیدا می کند که دارای محیطی امن باشد و این نشان از ارزش فعالیت نیروهای خدوم نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به ماه محرم و مراسمات و عزاداری های حسینی از مردم به دلیل شرکت در مراسم این ماه تقدیر کرد و ابراز داشت: ماه محرم امسال از جهت هایی همچون تقارن با هفته دفاع مقدس و نیز تشییع پیکر مطهر شهید حججی جلوه هایی متفاوت با سال های گذشته داشت و همچنین حضور و شرکت نوجوانان و جوانان در مراسمات اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به سال های گذشته برجسته تر بود.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان با نگاه عمیق به تفکر و اندیشه امام حسین(ع) و عاشورا نشان می دهد که مردم در کنار شور و شعور حسینی عاشق اندیشه های سیدالشهدا(ع) هستند؛ این عزاداری ها به جای خود شایسته بوده و حفظ شعائر دین است اما عاشورایی ماندن و زندگی کردن بسیار مهم تر است. بدین معنا که درس های عاشورا را بدانیم و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

خطیب جمعه بوشهر استقامت، آزادگی، ایثار، مجاهدت، ولایتمداری، عفاف، حجاب و عشق به نماز را برخی از درس های بزرگ عاشورا عنوان کرد و گفت: باید در کنار عزاداری ها تفکر و اندیشه حسینی را بیاموزیم و آن را در زندگی به کار بریم.

وی با اشاره به سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به کشور خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران نشان از شرایط حساس منطقه و همگرایی و لزوم همکاری های گسترده بین این دو کشور است.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: با توجه به طرح خطرناک رژیم صهیونیستی مبنی بر همه پرسی اقلیم کردستان، همگرایی کشورهای منطقه برای مقابله با این طرح خطرناک می تواند تاثیرگذار باشد.

خطیب جمعه بوشهر در پایان پیش رو بودن سالروز شهادت شهید همدانی از سرداران شهید مدافع حرم را گرامی داشت./833/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات