۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۰۵۶
مدیرکل پست استان قم خبر داد؛

اجرای طرح تخفیف ویژه مرسولات فرهنگی برای نخستین بار در کشور

مدیرکل پست استان قم از اجرای طرح تخفیف ۴۰ درصدی ویژه مرسولات فرهنگی با همکاری وزارت ارشاد خبر داد و گفت: ناشران و مجموعه فرهنگی استان توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.
رحمان بیرانوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحمان بیرانوند مدیرکل پست استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی پست گفت: پست استان قم 145 واحد پستی دارد که از این تعداد حدود 92 واحد در شهر و 53 واحد در روستاهای استان فعالیت می کنند.

وی افزود: 25 واحد پستی دولتی بوده و ما بقی آن ها واحدهای بخش خصوصی به شمار می روند، حدود 450 نفر پرسنل پست استان قم هستند که 200 نفر مستقیم با اداره پست کار می کنند و 250 نفر به صورت غیر مستقیم به وسیله شرکت های مرتبط با اداره پست در حال انجام وظیفه هستند.

مدیرکل پست استان قم با بیان این که اداره پست سال گذشته توانسته حدود 20 میلیون مرسوله را جا به جا کند، اظهارداشت: قسمت عمده این مرسولات مربوط به مسائل فرهنگی، دفاتر مراجع عظام تقلید،س علما و در حوزه فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: افتخار ما این است که به مراجع و علما خدمت کرده و آثار مکتوب و غیر مکتوب این بزرگواران به اقصی نقاط جهان ارسال کنیم، حدود 20 هزار از مرسولات به خارج از کشور ارسال شده اند، سال گذشته 24 سرویس جدید ملی و استانی را به سرویس های پستی اضافه کنیم.

بیرانوند با بیان این که سرویس هایی همانند پست لجستیک، پست مالی و پست الکترونیکی از سرویس های جدید هستند، ابراز داشت: در حال حاضر پست استان به 300 دستگاه دولتی و شرکت خصوصی قرار داد دارد و کارهای پستی آن ها را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: همه نامه رسانان به گوشی های هوشمند مجهز شدند و تقریبا رسیدها و مکاتبات فیزیکی در اداره پست حذف شده است، تمام مرسولات تا زمان تحویل به گیرنده قابل رهگیری هستند، سامانه ای راه اندازی شده که مردم می توانند به آن مراجعه کرده و از وضعیت مرسوله خود اطلاع پیدا منند.

مدیرکل پست استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ناحیه پستی جدید در پردیسان به نواحی پستی استان اضافه شد، 53 فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد اداره پست هستند و درگاه اینترنتی برای این فروشگاه ها ایجاد شده است، برای نخستین بار پست استان قم توانست با همکاری شرکت پست و وزارت ارشاد مرسولات فرهنگی را با 40 درصد تخفیف ارسال کند و ناشران و مجموعه فرهنگی استان توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پست استان قم سال گذشته یکی از ادارات موفق در سطح استانی و ملی بوده است؛ راه اندازی پست در پایانه های حمل کالا همانند راه آهن، مسافربری و در آینده فرودگاه، ساماندهی پیک های پستی و سامانه یکپارچه املاک کشور از برنامه های سال جاری پست استان قم است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات