۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۰۶۶
امام جمعه پردیسان:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی پلیس است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی پلیس است و ضروری است که ستاد امر به معروف و سپاه پاسداران در این امر مهم به نیروی انتظامی کمک کنند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به بخشی از خطبه 112 نهج البلاغه گفت: تقوا وسیله ایمنی بوده و هدف از زندگی هم قیامت است؛ ما با تقوا می توانیم این راه را سالم و بدون خطر سفر کنیم.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه در هفته ای که گذشت عاشورای سال 1439 هجری قمری را به خوبی و باشکوه پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: در مستدرک الوسائل آمده است که هر کس خدمت امام یاقر(ع) می رسید، ایشان به او می فرمودند «أعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین»؛ بر این اساس می توان گفت عزاداری بر مصیبت های امام حسین(ع) اجر و پاداش بسیاری دارد.

وی ادامه داد: عزاداری بر مصائب امام حسین(ع) از زمان امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) به ما رسیده است؛ عزاداری سالم و به دور از افراط و تفریط سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد؛ اگر عزاداری را به همان سبک سنتی نگه داریم به یقین به انقلاب های بزرگتری دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: برهنه شدن، قمه زنی و اعمالی از این قبیل یک سلسله افزودنی های بی خاصیت است که چیزی جز ضرر به دنبال نخواهد داشت؛ سیره معصومین(ع) همواره بر این بوده است که ضرر زدن به خود را جایز نمی دانستند، بنابراین قمه زنی و اعمالی از این دست درست نیست.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: اگر این جریان زلال، مؤثر و پیروز رها شود به یقین به سوی جریان های انحرافی کشیده خواهد شد؛ بنابراین باید در این جهت فرهنگ سازی کنیم تا عزاداری ها سالم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فلسفه قیام و شهادت امام حسین(ع)، اشک است، عنوان کرد: اگر اشک ریختن امام سجاد(ع) نبود، خون امام حسین(ع) یاری نمی شد؛ به بیان دیگر امام سجاد(ع) با  اشک ریختن توانستند تا پیام عاشورا را جهانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان کرد: سبک های جدید و عجیب عزاداری از سوی تشیع انگلیسی در فضای مجازی تبلیغ می شود.

امام جمعه پردیسان در ادامه با اشاره به سوره مبارکه قریش به تشریح خطبه دوم پرداخت و گفت: اگر انسان به خداوند متمسک شود و همواره او را در همه امور مد نظر قرار دهد، خداوند او را از خوف و جوع نجات می بخشد؛ این یعنی اگر انسان به احکام الهی عمل کند به یقین خداوند صحت، امنیت و اقتصاد مقاوم را به او ارزانی خواهد داشت.

وی یکی از ویژگی های حکومت امام زمان(عج) که در امتداد حکومت امام علی(ع) است را «امنیت» خواند و ابراز داشت: یازده امام معصوم(ع) شهید شدند و امام زمان(عج) باقی ماندند تا حکومتی احیا کنند که دیگر در آن اثری از خوف طاغوت وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه 13 مهرماه روز نیروی انتظامی است، عنوان داشت: امنیت عبارت از آسودگی خاطر فرد، جامعه و ملت بوده که در بخش امنیت اجتماعی نقش پلیس بسیار مؤثر است؛ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی پلیس است و ضروری است که ستاد امر به معروف و سپاه پاسداران در این امر مهم به نیروی انتظامی کمک کنند، چراکه پلیس دانش بنیان و منظم است و آسان تر می تواند این کار را در جامعه پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به اینکه کلانتری پردیسان علی رغم اطلاعات غلطی که پخش می شود بسیار در کار خود موفق است، بیان کرد: در هفته آینده دومین کلانتری پردیسان افتتاح خواهد شد.

امام جمعه پردیسان در پایان یادآور شد: پردیسان 150 هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت به زودی به 300 هزار نفر خواهد رسید، بنابراین در پردیسان به حداقل سه کلانتری و یک فرماندهی نیازمند هستیم./841/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات