۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۰۷۱

حاشیه های نماز جمعه قم

نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله حسینی بوشهری در مصلای قدس برگزار شد، دارای حواشی جالبی بود.
حضور امام جمعه اصفهان در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مصلای قدس برگزار شد، دارای حواشی جالبی بود.

بر اساس این گزارش، در نماز جمعه این هفته شهر خون و قیام آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین و نماینده خبرگان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در خبرگان حضور داشتند.

همچنین آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین،  آیت الله توکل نماینده خبرگان، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی دیگر از شخصیت های برجسته حوزوی، علما و مسؤولان استان قم از دیگر حاضران در این فریضه عبادی و سیاسی بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن حضور در نماز جمعه این هفته قم و اقامه نماز به امامت آیت الله حسینی بوشهری، در حاشیه نماز جمعه با امام جمعه قم و جمعی از مسؤولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم دیدار و گفت وگو کرد.

همزمان با روز جهانی پست رحمان بیرانوند مدیرکل پست استان قم یکی از سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه قم بود که با ارئه گزارشی از فعالیت های پست استان قم، از تخفیف 40 درصدی مرسولات فرهنگی با همکاری وزارت ارشاد برای نخستین بار در قم خبر داد.

همچنین به مناسب آغاز هفته نیروی انتظامی، کارکنان و پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی استان قم در مصلای قدس حضور پیدا کردند و به همین مناسبت نیز سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بود.

سردارمجتبایی در این سخنرانی نیروی انتظامی را مدافع ارزش های دینی و انقلابی دانست و تأکید کرد که پلیس در برخورد با ظلم، فساد، هنجار شکنی، بر هم زدن امنیت جامعه کنار نخواهد آمد بلکه به صورت جدی برخورد می کند تا آرامش، آسایش و امنیت در جامعه وجود داشته باشد.

ازنکات جالب توجه در نماز جمعه این هفته قم اعلام تعامل و تفاهم مصلای قم با حوزه علمیه بود که بر اساس این تفاهم صورت گرفته تصمیم بر این شد بخشی از دروس سطوح عالی اساتید حوزه علمیه قم و بحث های حوزوی در مصلای قدس برگزار شود.

همچنین با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی و جایگاه ویژه شهر مقدس قم و با تجربه ای که سال گذشته مصلای قدس در زمینه پذیرایی زائران حسینی از شهرهای گوناگون داشته، امسال نیز ستاد زائران اربعین حسینی با مشارکت مردمی به مدت 25 روز در مصلای قدس برنامه دارد.

مجری برنامه این هفته نماز جمعه قم با قرائت اعلامیه ای اعلام کرد که اقدام شایسته و به جای دادستان قم با همکاری نیروی انتظامی برای جمع آوری و جلوگیری از قلیان و سیگار در اماکن عمومی جای تشکر دارد و امیدواریم که مردم همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و رحمان بیرانوند مدیرکل پست استان قم خادم افتخاری نماز جمعه قم شدند./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات