۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۳۰۰۸۹
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماز جمعه در ۹۰۰ شهر کشور برگزار می شود

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اکنون نماز جمعه در ۹۰۰ شهر کشور برگزار می شود، گفت: نماز جمعه یک نماز معمولی و تنها اقامه نماز نیست بلکه یک اجتماع باشکوه معنادار است.
تقوی

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام تقوی، معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در جلسه شورای اداری قاین و مراسم تکریم و معارفه امام جمعه  این شهر اظهار داشت: شهدا با جان و خون خود عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورده اند.

وی بیان داشت: نماز و نماز جمعه در فرهنگ اسلامی از جایگاه  خاص و ویژه ای برخوردار است و نگاه معصومین به مسأله نماز و نمازجمعه نگاه استثنایی و ویژه ای ‌است.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: نماز جمعه یک نماز معمولی و تنها اقامه نماز نیست بلکه یک اجتماع باشکوه معنادار است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود می فرمایند بخشی از وظائف رهبری در هر منطقه ای توسط امام جمعه انجام می شود و با این سخن این مطلب را به مسؤولان نظام تفهیم می فرمایند که نگاهتان با این جایگاه چنین نگاهی باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند نمازجمعه قرارگاه ایمان و تقوا و وظیفه است لذا همه مسؤولان باید خودشان را با این قرارگاه تنظیم کنند.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: به دلیل کارکردهای بسیار فراوان این جایگاه مسؤولان ما باید با ائمه جمعه که فرماندهان این قرارگاه ها هستند همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در 900 نقطه کشور ایران اسلامی پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه برقرار است، عنوان کرد: ائمه جمعه در هدایت و روشنگری مردم نقش بسزایی دارند و وجودشان منشا خیر و برکات است و برنامه های مسؤولان باید با محوریت ائمه جمعه باشد.

وی ادامه داد: دشمن هم این جایگاه را به خوبی شناخته است و بارها می خواستند وجود فیزیکی بسیاری از این امامان جمعه را از این جایگاه جداکنند و هجمه های زیادی هم به این جایگاه بعد از انقلاب وارد شده است اما مردم با بصیرت ما توطئه های دشمن را خنثی می کنند.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سه دهه خالصانه حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی که از شخصیت های ارزنده و پرتلاش شهرستان هستند، گفت: حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی  سابقه درخشانی در انقلاب اسلامی و حمایت از ارزشهای متعالی داشته اند و با روحیه انقلابی گری خود بسیاری از امور را با جدیت پیگیر بوده اند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم حجت الاسلام علیجان رحمانی به مدت سه سال به عنوان امام جمعه جدید قاین معرفی و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی در مدت تصدی امامت جمعه قاین قدردانی شد./۸۸۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات