۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۰۱۷۸
مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب:

بزرگداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی برگزار می‌شود

عطاءالله اشرفی اصفهانی گفت: بنیاد چهارمین شهید محراب در آینده نزدیک مدرسه علمیه مختص بانوان را تاسیس می‌کند.
دکتر عطاالله اشرفی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عطاالله اشرفی اصفهانی، مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب(آیت اشرفی اصفهانی) پیش از ظهر امروز شنبه ۱۵ مهر در نشستی رسانه‌ای، گفت: مهرماه هرسال ما را به یاد شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی می‌اندازد، بر همین اساس طبق سنوات گذشته مراسمات مختلفی را در جهت بزرگداشت مقام چهارمین شهید محراب برگزار خواهیم کرد. 

وی افزود: از دو ماه قبل ستادی در محل بنیاد چهارمین تشکیل شد تا مراسمات متمایزی نسبت به سال‌های گذشته منعقد شود. 

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب با اشاره به برنامه اصلی این بنیاد در شهر تهران، عنوان داشت: چهارشنبه 19 مهرماه در مسجد و مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین بعد از نماز مغرب و عشا مراسم ویژه‌ای در جهت پاسداشت یاد شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی منعقد خواهد شد که سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی خواهد بود. 

وی با تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در استان کرمانشاه(محل شهادت آیت اشرفی اصفهانی)، بیان داشت: برنامه‌های مختلفی در استان کرمانشاه خواهیم داشت که در پنج روز برگزار خواهند شد. 

وی ادامه داد: برنامه‌های مختص این پنج روز با نام‌های؛ «شهید محراب و نماز اول وقت»، «شهید محراب و مال حلال»، «شهید محراب و جوانان»، «شهید محراب و ولایت فقیه» و «شهید محراب و مساجد» پیش‌بینی شده‌اند. 

اشرفی اصفهانی، گفت: با همکاری مسؤولان استان کرمانشاه برنامه‌های متنوعی همچون دیدار با شهدای مدافع حرم خواهیم داشت، ضمن اینکه در ایام برگزاری مراسمات مرتبط با شهید آیت اشرفی اصفهانی در استان، همایشی با حضور طلاب و دانشجویان برگزار خواهد شد. 

وی یادآور شد: شهید آیت الله اشرفی اصفهانی یکی از معدود افرادی هستند که دو مقبره دارد که یکی از آنها در تخت فولاد اصفهان است و دیگری در گلستان شهدا کرمانشاه قرار دارد. 

وی تاکید کرد: مراسم سالگرد اصلی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در تاریخ 23 مهرماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رستگاری در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب با اشاره به ارتباط رهبر معظم انقلاب با شهید آیت الله اشرفی اصفهانی، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهید آیت الله اشرفی اصفهانی فرمودند؛ ایشان عالم عامل بود. 

وی با تاکید بر لزوم حفظ یاد شهدای محراب، اظهار داشت: تلاش کرده ایم منزل شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی در استان کرمانشاه را بازسازی کنیم و در همین راستا مراسماتی در منزل ایشان برگزار خواهد گردید. 

وی خبرداد: کتاب برهان قرآن که از تالیفات شهید آیت الله اشرفی اصفهانی است در پنج هزار جلد بازنشر شده و در سالگرد ایشان رونمایی مجدد خواهد شد. 

اشرفی اصفهانی درباره برنامه‌های مختص به استان اصفهان، اظهار داشت: در تاریخ ۲۱ مهرماه مراسمی در تخت فولاد استان اصفهان برای شهید آیت الله اشرفی اصفهانی برگزار می‌شود که پخش زنده تلویزیونی نیز خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: شهید آیت الله اشرفی اصفهانی ارتباط بسیار خوبی با اهل سنت داشتند و اهل تسنن نیز در مراسمات مختص ایشان حضور پررنگی دارند. 

اشرفی اصفهانی با پرداختن به تاریخچه بنیاد چهارمین شهید محراب، اظهار داشت: این بنیاد از سال 93 کار خود را شروع و از سال 94 به صورت رسمی توسط آیت الله هاشمی افتتاح شد. 

وی گفت: از سال گذشته سررسید حبیب محراب را جمع آوری کردیم و امسال تلاش داریم سررسید شهدای محراب را گردآوری و منتشر کنیم. 

اشرفی اصفهانی با پرداختن به پیشنهاد بنیاد متبوع خود درباره نامگذاری روز شهید محراب، ابراز داشت: نامه‌ای را ‌به دفتر رهبر معظم انقلاب و سایر ارگان‌های ذیربط ارسال کردیم تا روز شهادت حضرت علی(ع) را به نام روز شهید محراب نامگذاری کنند. 

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب با تشریح برنامه‌های آتی مجموعه خود، گفت: در فضاهای مجازی نیز قطعا ورود جدی خواهیم داشت، ضمن اینکه مجموعه مهد الرضا را با تمرکز بر آموزش‌های قرآنی در بنیاد خود ایجاد کرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم برای اولین بار کنگره بین‌المللی شهدای محراب را برگزار کنیم، اما هنوز با مشکلات عدیده‌ای به خصوص در بخش مالی برای برگزاری چنین کنگره‌ای مواجه هستیم. 

اشرفی اصفهانی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر سطح تعامل بنیاد چهارمین شهید محراب با مراکز حوزوی، گفت: این مجموعه ارتباط بسیار تنگاتنگی با حوزویان و مراکز حوزوی دارد و علاوه بر اینکه یکصد طلبه آقا در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، تحت پوشش این بنیاد تحصیل می‌کنند، بنا دارد در آینده نزدیک یک مرکز حوزوی مختص بانوان را تاسیس نماید./856/پ201/ب1

ارسال نظرات