۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۳۳۱
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان اصفهان خبر داد؛

برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی می‌تواند نقش روحانیت در دفاع مقدس را به جامعه و طلاب جوان معرفی کند .
حجت الاسلام غفاری پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا غفاری‌پور، دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا بر ضرورت ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تأکید کرد و گفت: هرسال در شهرستان‌ها و برخی مدارس علمیه یادواره شهدا و ایثارگران روحانی برگزاری می‌شود ضمن اینکه سالانه یک اجلاسیه نیز در این زمینه در اصفهان برگزار می‌شود.

اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان 20 مهرماه برگزار می شود

وی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان در سال 88 در استان اصفهان، اظهار کرد: 20 مهرماه جاری نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) از ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنران ویژه این اجلاسیه است.

حجت الاسلام غفاری‌پور ادامه داد: از سال 88 تا کنون هر سال یک شهید روحانی به عنوان شهید سال معرفی می‌ شود که امسال حجت الاسلام والمسلمین سید حسن بهشتی‌نژاد که از شهدای ترور به دست منافقین کوردل هستند، به عنوان شهید سال انتخاب شده است، برادر این شهید والا مقام نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است.

دبیر نهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، با بیان اینکه شهید سال کشور نیز حجت الاسلام ردانی‌پور است که ایشان نیز از شهر اصفهان هستند و این موجب افتخار برای اصفهان است، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل با هماهنگی آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و دستگاه‌های مربوط برنامه ریزی‌های مربوط به این اجلاسیه صورت گرفته است.

وی سرکشی از خانواده‌های شهدا روحانی را از اقدامات صورت گرفته درآستانه نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: 19 خانواده شهدای روحانی مورد سرکشی قرار گرفتند و مصاحبه‌هایی با این عزیزان صورت گرفت که بروشورهایی نیز در این رابطه منتشر خواهد شد.

آمار شهدای روحانی 2ونیم برابر دیگر اقشار کشور است

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: در کشور حدود 5 هزار شهید روحانی تقدیم به انقلاب اسلامی و میهن اسلامی شده است، هیچ صنف و قشری به اندازه روحانیت شهید نداشته است، در استان اصفهان نیز 590 شهید روحانی وجود دارد که از این تعداد 558 نفر شهدایی هستند که زادگاه آنها استان اصفهان بوده است، 32 نفر از این شهدا اشتغالات آنها در حوزه تبلیغ و درس و بحث در استان اصفهان بوده است اما زادگاه آنها در استان‌های دیگر بوده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تعداد طلاب و روحانیون استان اصفهان بیش از 3 هزار نفر بوده است و این آمار شهدا یعنی نزدیک به یک ششم طلاب و روحانیون استان اصفهان به شهادت رسیده‌اند و طبق آمار بنیاد شهید آمار شهدای روحانی 2 و نیم برابر دیگر اقشار و اصناف کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، روحانیت را پیشتاز در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار کرد: تجلیل از شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره و راه شهدا از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا نیز از اهدافی است که در این یادواره‌ها دنبال می‌شود.

به گفته حجت الاسلام غفاری طلاب و روحانیون جوان با برگزاری این یادواره‌ها می‌توانند از نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس آگاه شوند ضمن اینکه این موضوع به مردم عزیز کشور نیز یادآوری می‌شود.

وی تعریف نقش روحانیت در پاسداری از خون شهدا را از اهداف مهم یادواره‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: باید جوانان بدانند امروز نیز دفاع داریم و در میدان جنگ نرم روحانیت باید ایفای نقش کند و وظایف مهمی در راستای پاسداشت خون شهدا و حفظ و نگهداری خون شهدا و انتقال این پیام به نسل‌ها و جوانان دیگر باید تلاش کنند، ضمن اینکه در عرصه دفاع از حرم نیز روحانیون و طلاب حضور داشته و شهدایی نیز از بین آنها تقدیم به اسلام شده است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به تدوین دایرة المعارف شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، عنوان کرد: این دایرة المعارف هم در سطح کشوری و هم در سطح استانی تهیه می‌شود، تألیفات، فعالیت‌هایی که در عرصه اجتماعی انجام می‌دادند و مسؤولیت‌هایی که برعهده اشخاص بوده است از معیارهایی است که برای انتخاب شهدای شاخص روحانی در نظر گرفته شده است./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات