۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۳۰۳۴۹
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

ضرورت برخورد جدی با مهره های اصلی واردات قاچاق به کشور

نماینده ولی فقیه در اصفهان یکی از وظایف نیروی انتظامی را مقابله با قاچاق کالا دانست و گفت: باید با مهره های اصلی واردات قاچاق به کشور برخورد شود.
دیدار آیت الله طباطبایی نژاد با فرماندهان نیروی انتظامی استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دیدار فرمانده و معاونان نیروی انتظامی استان گفت: یکی از مهم ترین نعمتهای یک کشور امنیت است که ایران اسلامی به برکت خون شهدا و تلاش و مجاهدت نیروهای نظامی و انتظامی از امن ترین کشورهای منطقه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نیروی انتظامی بیشترین سهم را در تأمین امنیت جامعه دارد و حضور آن در جامعه بیش از دیگر نهادهای نظامی محسوس است.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: بالا رفتن آمار خودروها یا موتورهای سرقتی کشف شده با امنیت جامعه نسبت معکوس دارد، چرا که اگر امنیت بالا باشد آمار سرقتها و به تبع آن کشف اموال مسروقه کمتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: نیروی انتظامی باید به بهترین و پیشرفته ترین امکانات مجهز باشد تا در مواقع نیاز با سرعت و دقت بالا افراد خاطی را دستگیر کنند.

وی با اشاره به این مطلب که فرسوده بودن ماشینها و موتورهای نیروی انتظامی امنیت کشور را به مخاطره می اندازد، افزود: قائدتا تیمها و گروه های متخلف برای بهتر اجرایی کردن عملیات خود از بهترین و سریع ترین خودروها استفاده می کنند، از این رو لازم است نیروی انتظامی برای مقابله با آنها، تجهیزات مدرن و پر سرعت در اختیار داشته باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با قاچاق کالا است که در این امر گاهی سلیقه ای و بعضا اشتباه عمل می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از مقابله با قاچاق کالا مطرح می شود منظور مقابله با افراد خرده فروشی که برای امرار معاش، اجناسی را از یکی از بنادر داخل کشور خریداری و در شهرهای دیگر به فروش می رسانند، نیست.

وی تأکید کرد: اگر توان مقابله با ورود کالای قاچاق و مقابله با مهره های اصلی واردات قاچاق به کشور را نداریم چرا با یک تصمیم اشتباه مانع از زندگی کردن عده ای نیازمند می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: ضمن حفظ نظم و اقتدار نیروی انتظامی نسبت به مردم انعطاف و نرمش و مدارا داشته باشید و به گونه ای رفتار کنید که با برادر خود رفتار می کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: با مردم به گونه ای رفتار کنید که به نیروی انتظامی و جمهوری اسلامی علاقه مند شوند همانطور که خداوند در قرآن کریم می فرماید: ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ، (بدى را) با آنچه بهتر است دفع كن آنگاه كسى كه ميان تو و ميان او دشمنى است گويى دوستى يكدل مى‏ شود.

وی صبور بودن را لازمه کارکنان نیروی انتظامی دانست و گفت: خداوند در آیه بعد به بیان ویژگی این دسته از افراد پرداخته و فرموده است: وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ، و اين [خصلت] را جز كسانى كه شكيبا بوده‏ اند نمى‏ يابند و آن را جز صاحب بهره‏ اى بزرگ نخواهد يافت.

در ابتدای این دیدار سردار معصوم بیگی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به بیان سخن پرداخت و گزارشی از وظایف و مأموریتهای انجام شده نیروی انتظامی ارائه کرد./1305/پ201/ب1

ارسال نظرات