۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۳۰۳۹۱
رییس سازمان اوقاف کشور:

مباحث قرآنی باید به گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که مسؤولان باید برای ترویج فرهنگ قرآنی همت بیشتری داشته باشند، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبدیل مباحث قرآنی به یک گفتمان عمومی استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه وریاست محترم سازمان اوقاف وامورخیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دومین همایش قرآن، عترت و نماز  در رامسر، مفاهیم قرآنی را چراغی روشن برای یافتن مسیر صحیح زندگی دانست و گفت: امروز راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی درک عمیق از مفاهیم قرآنی است.

حجت الاسلام محمدی برگزاری مسابقات قرآنی در کشور به ویژه در سطح دانش آموزی را فرصت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: باید این گونه برنامه ها با کیفیت و محتوای بخشی بیشتری در سال برگزار شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که نسل جوان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن هر روز هجمه جدیدی را علیه دین و انقلاب ترویج می کند باید تلاش کنیم مفاهیم تعالی بخش قرآنی در همه بخش های جامعه گسترش یاید.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هر یک از آیات الهی به ما درس صحیح زندگی کردن می آموزد، افزود: اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم باید مفاهیم قرآنی را در زندگی خود وارد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با بیان این که مفاهیم قرآنی همچون داروی شفابخشی بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را درمان می کند، خاطرنشان کرد: رفع بسیاری از مشکلات کشور در بخش های مختلف نیز بهره گیری از مفاهیم قرآنی است.

حجت الاسلام محمدی همچنین با بیان این که در کنار قرائت قرآن، درک مفاهیم آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا معرفت قرآنی در جامعه امروز ما به خوبی نهادینه شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید براین که عمل به قرآن نخستین وظیفه هر متولی قرآنی در جامعه است، خاطرنشان کرد: عمل به قرآن بهترین راه ترویج مفاهیم آن در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که امروز متولیان قرآنی باید حامل پیام قرآن به جامعه باشند، بیان داشت: اگر جامعه امروز به خوبی پیام و مفاهیم قرآنی را برداشت و اجرا کند به حتم شاهد رشد و تعالی حقیقی چنین جامعه ای خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدی دوری و فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی را بزرگترین خطر جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز یکی از مهم ترین دلایل برخی معضلات و مشکلات موجود در دنیای اسلام فاصله گرفتن از مفاهیم ناب و انسان ساز قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که جامعه ای که عمل به قرآن در آن به یک فرهنگ تبدیل شود در برابر بسیاری از بحران ها و مشکلات مصون خواهد ماند، تصریح کرد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است و این کلام ارزشمند درهای معرفت را به روی ما باز می کند.

وی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید براین که قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است، گفت: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که توجه به کلام الهی و ترویج مفاهیم قرآنی باید فراگیر و جهانی شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم هر فردی در حد توان خوددر ترویج قرآن و مفاهیم آن در جامعه تلاش کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که امروز ظرفیت های مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وجود دارد که باید از آن نهایت استفاده صورت گیرد، خاطرنشان کرد: همه بخش های کشور باید برای ترویج و نهادینه شدن این فرهنگ ارزشمند الهی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امروز باید از داشته های فرهنگی و قرآنی کشور به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: امروز جوانان توانمند و فعالی در این عرصه وجود دارند که باید از آنها در جهت رشد و تعالی قرآنی جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به این که شهدای ما تربیت یافتگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: شهید حججی که امروز افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است در پرتو مکتب قرآن به شهید جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که مسؤولان باید برای ترویج فرهنگ قرآنی همت بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبدیل مباحث قرآنی به یک گفتمان عمومی بهره گرفته شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات