۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۴۴۱
امام جمعه دزفول:

هدف قیام امام حسین نجات مردم از گمراهی و ضلالت بود

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در دزفول گفت: امام صادق(ع) فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در زیارت اربعین چنین بیان می دارد که امام خون خود را در راه خدا اهدا کرد تا انسان ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.
امام جمعه دزفول
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی نماینده ولی فقیه و امام جمعه دزفول امروز یکشنبه 16 مهرماه در آئین افتتاح حسینیه در ستاد نیروی انتظامی شهرستان دزفول ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش مخلصانه نیروی انتظامی در ایام تاسوعا و عاشورا و ایجاد نظم و امنیت، اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت، انسان ها را دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر کرده و تأکید دارد که اگر عمل شود امت رستگار خواهد شد.

امام جمعه دزفول به حادثه دردناک تاریخ اسلام و واقعه مهم عاشورا در سال ۶۱ هجری اشاره کرد و افزود: حادثه عاشورا در اثر انحطاط امت اسلامی و عمل نکردن به مفاد آیه به وقوع پیوست که با وجود آگاهی به اینکه امام حسین(ع) در فضایل و کمالات و علوم برترین شخصیت است امام را به شهادت رسانده و با انسانی فاسد چون یزید بعنوان خلیفه مسلمین بیعت می کنند.

نماینده ولی فقیه در دزفول هدف قیام امام حسین(ع) را مسئله هدایت خواند و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) را در زیارت اربعین چنین بیان می دارد که امام خون خود را در راه خدا اهدا کرد تا انسان ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول به تبیین واقعه عاشورا و بیان فضایل اهل بیت و رذایل یزیدیان پرداخت و تصریح کرد: دلیل وقوع چنین حادثه ای عدم اطاعت از فرامین الهی و مطیع شیطان شدن است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی پیام عاشورا را پافشاری بر ارزش ها دانست و اظهار داشت: یاران امام حسین علیه السلام وفاداری خود را به زیبایی به اثبات رسانده و در عهد خود با خدا استوار ماندند.

وی با اشاره به سنت و قاعده کلی آیات قرآن کریم، افزود: اگر مضمون آیه یعنی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای پیاده شود آن جامعه حسینی است و در غیر این صورت جامعه، جامعه یزیدی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در دزفول درباره نهادینه شدن نبرد بین حق و باطل و مرزبندی بین حق و باطل با قیام عاشورا گفت: آزادمردانی که دارای روح بزرگی هستند از همه ادیان و مذاهب محبین اباعبدالله الحسین(ع) بوده و به ایشان اظهار ارادت می کنند.

گفتنی است، در این مراسم حسینیه ستاد نیروی انتظامی شهرستان دزفول به دست نماینده ولی فقیه در این شهرستان، حجت الاسلام قاضی دزفولی و فرماندهان نیروی انتظامی دزفول افتتاح شد./9453/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات