۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۰۴۹۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

روحانیت شیعه در دفاع مقدس پیشتاز بوده است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه آمار شهدای روحانیت بیشتر از تمام اقشار و اصناف کشور است، گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانی می‌تواند سبب رفع مظلومیت آنها و روشن شدن پیشتازی روحانیان در دفاع مقدس باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امشب در نشست خبری نهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با اشاره به نقش آفرینی روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیان شهید زیادی در کشور و در استان اصفهان تقدیم اسلام و انقلاب شده است، 590 روحانی از استان اصفهان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند و با توجه به تعداد روحانیان آن زمان این تعداد شهید قابل توجه است.

روحانیان بیشتر از تمام اقشار در جبهه شهید شده‌اند

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه داد: بعضی از این شهدا در جبهه‌های جنگ به شهادت رسیده و عده‌ای نیز شهدای هفت تیر و شهدای ترور هستند که شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد نیز که به عنوان شهید شاخص امسال انتخاب شده‌اند از شهدای ترور است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان حضور روحانیان در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، چند جهت دارد که یکی از آن‌ها رفع مظلومیت روحانیان در این زمینه است، بعضی از مردم فکر می‌کنند روحانیان در جنگ تحمیلی حضور کمی داشته‌اند و تنها مشوق مردم برای شرکت در جنگ بوده‌اند، در حالی که روحانیان نسبت به تعدادشان بیشتر از سایر اقشار در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، استان اصفهان در آن زمان 2 هزار و 500 روحانی داشته است که حدود یک پنجم آن‌ها در جنگ به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن بهشتی نژاد، شهید شاخص نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، تصریح کرد: روحانیان در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که فقط شعار نمی‌دادند برای مبارزه با دشمن بعثی بلکه خودشان پیشقدم و پیشگام در مبارزه با دشمنان بودند، این آمار جدا از آمار فرزندان روحانیان است که در جبهه حضور داشته و به شهادت رسیده‌اند.

روحانیت پیشتاز حضور در جنگ تحمیلی

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نزدیک به 30 هزار در روحانی در کشور حضور داشتند که نزدیک به 5 هزار نفر از آن تعداد شهید شدند و این نشان دهنده اهتمام جدی و پیشتازی روحانیت در دفاع مقدس است در حالی که در ادیان و مذاهب دیگر شاهد چنین حضوری توسط روحانیان در دفاع از دین و کشورها نیستیم.

وی با اشاره به چاپ کتاب‌هایی در گذشته پیرامون برخی شهدای روحانی، عنوان کرد: به دلیل مصالح مختلفی لازم بود تا کتاب‌هایی پیرامون شهدای گرانقدر روحانی چاپ و منتشر شود تا هم اطلاعاتی از این شهدا در کتاب ذکر شود و هم اینکه آیندگان بدانند روحانیت شیعه ارزش و عظمت بسیار دارد و در هر زمینه‌ای کاری را به مردم توصیه کرده، ابتدا خود پیشتاز آن بوده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تعداد روحانی بسیار کم داریم در حالی که در سال 83 یک میلیون وهابی در کشور پاکستان در مدارس وهابی ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش زمانی ابراز امیدواری کرد در همه مدارس یک روحانی حضور داشته باشد در حالی که آن زمان 140 هزار مدرسه در کشور بود که تعداد روحانیان بسیار کمتر بود./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات