۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۳۰۵۰۵
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۳۲ هزار نفر فعال فرهنگی تحت پوشش بیمه فرهنگ و ارشاد هستند

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیمه شدن ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز ۳۲ هزار نفر فعال فرهنگی تحت پوشش بیمه فرهنگ و ارشاد قرار دارند.
کاراندیش مروستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان ‌جنوبی اظهار داشت: در دولت یازدهم به استان های مختلف کشور سفر کردم که دستاوردها و تعهدات این سفرها در قالب سه عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته 100 درصد تعهداتی که در استان های کشور در حوزه فرهنگ داده شد اجرایی شده است، گفت: همچنین در سفر قبلی به استان خراسان جنوبی تعهداتی داده شد که به تمام آن تعهدات عمل شده است.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی با فرهنگ و متدین و از ویژگی های خاصی برخوردار هستند، افزود: باید مسؤولان و اهالی فرهنگ و هنر استان با هم همکاری داشته باشند تا شاهد تحولات بسیار خوبی در این خطه از کشور باشیم.

کاراندیش مروستی از بیمه شدن 18 هزار و 700 نفر از اهالی فرهنگ و هنر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز 32 هزار نفر فعال فرهنگی تحت پوشش بیمه فرهنگ و ارشاد قرار دارند.

وی ادامه داد: اعتبارات در حوزه قرآن و عترت کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته از افزایش 100 درصدی برخوردار بوده است.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری، آموزش و حمایت و نظارت از جمله وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در این میان آموزش یکی از موضوعات مهم و از وظایف اصلی وزارت خانه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه وزارت از نیروهای مستعد و نخبه در استان ها که نیاز به آموزش دارند حمایت می کند، اظهار کرد: نباید به حوزه شعر لطمه ای وارد شود زیرا اگر بخش شعر آسیبی ببیند لطمه بزرگی به انسان ها وارد خواهد شد.

وی از دو برابر شدن اعتبارات سازمان سینمایی طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین یارانه کتاب و مطبوعات در چندین سال به صورت ثابت و 150 میلیارد تومان بود را توانستیم در دولت به 214 میلیارد تومان افزایش دهیم.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از 9 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی کشور تنها حدود 15 درصد در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته و مابقی در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دارد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات