۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۰۵۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دین و فرهنگ نباید فدای سیاست بازی ها و سلیقه های شخصی و گروهی شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید دین و فرهنگ را فدای سیاست بازی ها و سلیقه های شخصی و گروهی کنیم، گفت: دین و فرهنگ اصل و ریشه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند و برای حفظ و حراست از آن همه بخش های کشور مسؤول هستند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان با اشاره به هجمه های گسترده دشمنان علیه دین و انقلاب بر ضرورت هوشیاری همه بخش های کشور به ویژه فعالان عرصه های فرهنگی و تبلیغی در برابر این هجمه های سنگین  دشمن تأکید کرد.

وی با بیان این که دشمنی بدخواهان با دین و ارزش های اسلامی به امروز و دیروز باز نمی گردد بلکه قدمت طولانی دارد، افزود: در طول تاریخ ائمه معصومین(ع) و در دوران غیبت نیز علما و فقهای دین مقتدرانه در برابر این توطئه ها ایستادند و از اصل دین حراست کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر از خودگذشتگی ها و جانفشانی های بزرگان دینی ما برای حفظ اسلام ناب نبود امروز چیزی از اسلام حقیقی باقی نمی ماند، تصریح کرد: تحریف و نابودی دین یکی از اهداف مهم دشمنان در مقاطع گوناگون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری علما برای بقا و ماندگاری دین مصائب بسیاری را متحمل شده اند، خاطرنشان کرد: دشمنی با دین از دوران پیامبر گرامی اسلام وجود داشته و تا به امروز نیز به شیوه های دیگری از سوی دشمنان دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) در روز عاشورا نیز برای حفظ و بقای دین علیه ظلم مطلق قیام کردند و به شهادت رسیدند، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان به خوبی می دانستند که اگر علیه یزیدیان زمان قیام نکنند دین و آینده اسلام ناب به خطر خواهد افتاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در راه حفظ و حراست از اسلام ناب به شهادت رسیدند و این اوج از خودگذشتگی است، بیان داشت: پس از شهادت سید و سالار شهیدان دیگر امامان شیعه نیز همان مسیر را دنبال کردند و برای حفظ دین سختی ها و مشکلات بسیاری را تحمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز نیز علمای دین برای حفظ دین مقتدرانه در صحنه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حفظ و حراست از دین یکی از رسالت های مهم حوزه و روحانیت بوده که خوشبختانه علمای شیعه این رسالت مهم را به نحو مطلوب تا به امروز انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن پس از شکست های متعدد در عرصه نظامی نظیر جنگ و ترور امروز به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از دو دهه گذشته نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی هشدارهای لازم را داده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عدم توجه عمیق به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی، خسارت های سنگینی را به کشورمان تحمیل کرده است، افزود: اگر از همان دوران یک استراتژی مناسبی را برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تنظیم می کردیم امروز دچار برخی بحران های فرهنگی نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در شرایط فعلی تهاجم فرهنگی دشمن با ابزارهای مختلفی دنبال می شود، خاطرنشان کرد: دشمن با گسترش فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای، مد و لباس و دیگر ابزارهای روز تلاش می کند هویت دینی و انقلابی مردم کشورمان به ویژه نسل جوان را خدشه دار کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط مقابله با هجوم فرهنگی دشمن امروز بسیار سخت تر از گذشته است، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در حال یک جنگ تمام عیار فرهنگی با دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جبهه کفر و استکبار در کنار جنگ فرهنگی، فشارهای اقتصادی علیه انقلاب اسلامی را نیز تشدید کرده است، بیان داشت: فشارهای اقتصادی غرب علیه انقلاب اسلامی در طی سال های اخیر بسیار گسترش یافته و این تلاش ها برای جلوگیری از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان با فشارهای مختلف تلاش می کنند تا ایران اسلامی از مواضع به حق خود در مسائل مختلف داخلی و بین المللی عقب نشینی کند، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند این یک خواسته و تفکر واهی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مواضع به حق و راستین خود در مسائل مختلف عقب نشینی کند

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز انقلاب اسلامی پرچم دار گفتمان حق و حقیقت در جهان است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه حق و عدالت پایه گذاری شده و امروز نیز کشورمان مدافع این تفکر اصیل در سطح جهان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز همه بخش های کشور به ویژه متولیان عرصه دین و فرهنگی وظیفه دارند برای تبلیغ دین و انقلاب از همه ظرفیت ها استفاده کنند، گفت: امروز نباید دین و فرهنگ به دلیل ورود برخی مسائل غیر ضروری در حاشیه قرار گیرد بلکه این دو مسأله یک اصل مهم در نظام اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که برای حفظ دین و انقلاب تلاش های زیادی صورت گرفت و خون های بسیاری ریخته شد، تصریح کرد: خون شهدای انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین مدافعان حرم برای حفظ اسلام ناب و انقلاب تقدیم شد و امروز ما وظیفه داریم آرمان های این شهدای عزیز را حفظ و حراست کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که در برابر هر حربه دشمن، حربه‌های دیگری هم وجود دارد، گفت: امروز در عرصه تحریم های اقتصادی دشمن، راه مقابله اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است و در عرصه فرهنگی نیز باید گوش به فرمان رهبری، مراجع و علمای دلسوز باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید دین و فرهنگ را فدای سیاست بازی ها و سلیقه های شخصی و گروهی کنیم، خاطرنشان کرد: دین و فرهنگ اصل و ریشه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند و برای حفظ و حراست از آن همه بخش های کشور مسؤول هستند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات