تفکرات دینی معلمان ضامن تقویت علمی و تربیت عملی دانش آموزان است
افتخار اصغری مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص ابعاد و ساحتهای نظارت تربیتی والدین بر فرزندان، گفت: با توجه به اينكه خانواده نخستین مكان پرورش فرزندان است بنابراین آموزش هاي ارائه شده در آن نیز بسيار حائز اهميت است.
وی افزود: فرزندان ابتدا آموزش عملي را در خانواده ميبينند كه همين امر سبب رشد آنها میشود در اين دوران خانواده ها بايد تمام ابعاد تربيتي را مد نظر داشته باشند و بيشتر بر مثبت انديشي و تاكيد بر تلاش براي رسيدن به اهداف را مد نظر قرار دهند تا فرزندان با الگو پذيري از ايشان مقدمات لازم را براي ورود به اجتماع كسب کرده و در آينده دچار مشكل نشوند.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم ادامه داد: در اين زمان با توجه به تمركز بيگانگان بر تبليغات فرهنگي سوء در خانواده ها و رواج فرهنگ غربي در بين كودكان و نوجوانان والدين باید بیش از پیش بر تربیت فرزند نظارت داشته باشند تا بتوانند فرزندانی متخلق به اخلاق اسلامی را تربیت کنند پس بايد تلاش بيشتري جهت ارتقای نظارت تربيتي خود انام داده و تلاش كنند از سوء ظن و امر و نهي بيش از حد به فرزندان خودداري کرده و در كنار صميميت با ايشان كماكان نظارت را رها نكنند و اين امر بايد امري مهم و در خور توجه در خانواده ها باشد.
اصغری با تاکید بر اینکه تفکر دینی معلمان تأثیر بسزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل دارد، ابراز کرد: همانطور كه مي دانيم كودكان با ورود به مدرسه بيشترين تاثير پذيري را از دوستان و معلمان خود دارند. پس معلمان نقشي پر رنگ در آموزش دانش آموزان ايفا مي کنند بنابراین اگر آنها متخلق به اخلاق حسنه و پايبند به احكام و قوانين ديني باشند به يقين مي توانند الگويي شايسته براي فرزندان ما به شمار آیند.
وی افزود: تفكر ديني معلمان نه تنها در تقويت علمي دانش آموزان موثر است بلكه با آموزش معارف ديني به صورت عملي به آنها تربيت نسل متدين و ايده آل در آينده را نيز ضمانت مي كند پس يك معلم اهل دين و با تقوا در تربيت نسل دين دار بسيار تاثير گذار است.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در پاسخ به این پرسش که وحدت رویه در عملکرد خانواده و آموزش و پرورش چه ثمراتی را متوجه کلان جامعه خواهد کرد؟ اظهار داشت: به يقين مي توان گفت اين وحدت رويه در رسيدن به اهداف متعالي جامعه بسيار موثر خواهد بود چرا كه اگر شيوه تربيتي و نظارتي خانواده ها با مدارس هماهنگ و در يك راستا باشد فرزندان دچار دو گانگي شخصيتي و تفاوت نگرشي در دو جايگاه خانواده و مدرسه نخواهند بود و اين دو مكان اهدافي را كه در راستا و ادامه هم است دنبال خواهند كرد كه همين امر سبب پيشرفت جوامع و عدم بروز اختلاف و ناهنجاري ها در عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي خواهد شد./813/ت302/ب1