۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۶۸۷
از دوم تا هفتم آبان؛

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از دوم تا هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با همت دوستداران حوزه فرهنگ به ویژه تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز از دوم تا هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می توانند در روزهای اعلام شده از ساعت 10 صبح تا 20 شب برای بازدید از نمایشگاه حضور داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 22 هزار مترمربع فضای سرپوشیده برای این نمایشگاه اختصاص یافته است، گفت: بیش از هزار ناشر داخلی و بیش از 100 ناشر خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
محمدپور ادامه داد: با توجه به انتخاب تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام، از ناشران خارجی به ویژه از کشورهای همجوار و اسلامی دعوت بعمل آمده تا بخش ناشران خارجی نمایشگاه پربارتر از سال های گذشته برگزار شود.
وی با اشاره به این‌که از 12 مهر نام‌نویسی از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تبریز آغاز شده و تا 23 مهر ادامه خواهد داشت، گفت: امسال برای حمایت از مصرف‌کنندگان عرصه کتاب، رقم بن حمایتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به رقم و یک و نیم میلیارد تومان رسیده است، خریداران کتاب هم از تخفیف 20  درصدی بن های نمایشگاهی و هم از تخفیف حداقل 20 درصدی ناشران بهره مند خواهند شد. 
محمدپور با بیان این‌که همزمان با نمایشگاه کتاب، شاهد برگزاری نمایشگاه مطبوعات تبریز در سالن شهریار به همت خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه توانمندی‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری فعال در استان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب کشور بعد از تهران شناخته می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد به یک مطالبه جدی مردم منطقه تبدیل شده است، همین مسأله نقطه قوت بسیار مهم نمایشگاه کتاب تبریز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سهم فرهنگ در سبد خرید خانوارهای ایرانی باید به رسمیت شناخته شود، افزود: نقش کتاب و کتابخوانی در جریان توسعه فرهنگی جامعه قابل توجه است، کتاب مایه حیات فرهنگی و تقویت کننده هویت ملی و دینی است.
وی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 800 هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کردند، تصریح کرد: سال گذشته 5 و نیم میلیارد تومان فروش کتاب در نمایشگاه تبریز را شاهد بودیم، همین مسأله منجر به اقبال و استقبال ناشران برای حضور در تبریز بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان ناشران، دسترسی آسان و ارزان به تازه‌های نشر، ارایه تسهیلات و یارانه‌های ویژه خرید کتاب از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه است، اعتقاد داریم گسترش نشاط و حفظ سرمایه‌های اجتماعی جامعه بدون توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی غیرممکن خواهد بود.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه فرهنگی شالوده و اساس همه اشکال توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر توسعه فرهنگی اتفاق نیفتد، در توسعه دیگر عرصه‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد، فرهنگ عنصر هویت ملت ایران است./935/
پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات