۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۵۳۰۷۰۵
تحلیلگر مسائل بین الملل تأکید کرد؛

تلاش سعودی ها و صهیونیست ها برای لغو برجام از سوی ترامپ

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان تبعات منفی برای آمریکا در پی خروج از برجام گفت: ترامپ تحت فشار لابی صهیونیست ها و و رشوه های کلان عربستان سعودی قصد لغو یکجانبه برجام را دارد.
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه سیاست ها و تصمیم های دونالد ترامپ درباره برجام طی چند روز آینده مشخص خواهد شد، ابراز داشت: با توجه به هشدارهای برخی سیاستمداران آمریکایی درباره پیامدهای خروج آمریکا از برجام اما ظاهرا ترامپ تحت فشار لابی صهیونیست ها و و رشوه های کلان عربستان سعودی قصد لغو یکجانبه برجام را دارد.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان کرد: گزینه دیگر ترامپ درباره برجام آن است که توپ را به زمین کنگره پرتاب و تصمیم را به کنگره محول کند و در این باره کنگره طی سه ماه آینده تصمیم نهایی را خواهد گرفت که پس از تصویب، مسأله برجام میان ایران و آمریکا پایان می یابد

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان گزینه های مناسب ایران در صورت لغو یکجانبه برجام از سوی آمریکا به موقع استفاده خواهند شد، افزود: صرف نظر از قطع رابطه ایران و آمریکا در برجام، جمهوری اسلامی می تواند بار دیگر به فعالیت های هسته ای با غنای بیشتری مراجعه و غنی سازی را از سرگیرد.

 هانی زاده آگاهی جامعه جهانی از عدم تعامل آمریکا با کشورهای جهان و انزوای آن را نقطه مثبت برجام برشمرد و گفت: آمریکا براساس سیاست های از پیش تعیین شده تلاش دارد تا کشورها را وادار به اطاعت از خود کند ضمن اینکه اتحادیه اروپا، چین و روسیه با نقض برجام مخالف اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به خاطر ترس از نفوذ معنوی ایران به شدت در پی مهار هستند و اشتباه آمریکا در تصور کشورگشایی ایران است حال آنکه ایران با تروریست ها مبارزه و به ملت ها برای سرکوب تکفیری ها و تروریست ها کمک می کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه برجام دستاوردهای اقتصادی برای کشورمان به بار نیاورده است، تصریح کرد: با یک طرفه شدن برجام و روشن شدن موضع آمریکا، کشورمان ضمن حفظ تعامل با جهان براساس استراتژی جدید اقتصادی(اقتصاد مقاومتی) حرکت خواهد کرد./9456/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات