۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۳۰۹۶۳
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور مطرح کرد؛

تقويت هويت ديني تنها راه مقابله با فرهنگ نادرست غرب

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: براي مقابله با فرهنگ نادرست غرب راهي به جز تقويت هويت ديني وجود ندارد؛ ما با فرهنگ اسلامي مي توانيم از خود دفاع كنيم.
سید رضا تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی امروز چهارشنبه (١٩مهرماه) در نخستین اجلاس‌ بین المللی «اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی» که در هتل آزادی تهران برگزار شد با بيان اينكه بايد از توامندي هاي نخبگان براي رسيدن به ديپلماسي وحدت بهره ببريم، اظهار داشت: نخبگان سرمايه هاي هر جامعه اي هستند و از توانمندي خاصي برخوردارند و مي توانند بخشي از جامعه را تحت تأثير قرار بدهند.

وي ادامه داد: در راستاي اين تأثيرگذاري مجمع تقريب به سراغ اين نخبگان رفته تا از آنها در راستاي رسيدن به ديپلماسي وحدت بهره ببرد و استعدادهاي آنها را از قوه به فعل برساند.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور تأكيد كرد: براي مقابله با فرهنگ غرب راهي به جز تقويت هويت ديني وجود ندارد؛ ما با فرهنگ اسلامي مي توانيم از خود دفاع كنيم و در برابر فرهنگ نادرست غرب بايستيم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اينكه دشمنان همواره مي خواهند با تبليغات منفي مانع رسيدن جهان اسلام به وحدت باشند، گفت: دشمنان اسلام شيعه و سني را به جان يكديگر می اندازند تا از اين طريق رژيم صهيونيستي در امان بماند، دشمنان مي خواهند هويت اسلامي را در منطقه مخدوش كنند تا به اهدافشان برسند.

وي يادآور شد: ما با وحدت مي توانيم در مقابل تهاجم هاي دشمنان بايستيم و همه بايد در جهت وحدت و يكپارچگي جهان اسلام به مجمع تقريب كمك كنيم و در عرصه وحدت و يكپارچگي جهان اسلام گام برداريم. اگر مي خواهيم به عزت برسيم راهي جز تقويت و ترويج وحدت نداريم.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور تأكيد كرد: از تمام عالمان و انديش مندان جهان اسلام مي خواهيم كه براي رسيدن به وحدت به يكديگر كمك كنند و در اين راستا گام هاي مشترك بردارند.

در ادامه این اجلاس نظام نامه تأیید صلاحیت جمعیت های تقریب نهاد توسط هیأت رئیسه با مشارکت اعضا تبیین شد./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات