۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۱۰۱۳
فرمانده انتظامی استان قم:

رفتار اجتماعی پلیس مبتنی بر اندیشه است

سردار مجتبایی گفت: برای تجلی زندگی شرافتمندانه در کشور ضروری است تا نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار نیروی انتظامی فعال باشند.
سردار کاظم مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی قم، امروز در جلسه‌ شورای اداری استان قم که با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و مسؤولان و مدیران استانی برگزار شد، به بیان فعالیت‌های نیروی انتظامی و کیفیت تحقق اهداف آن پرداخت.

سردار مجتبایی با بیان این که رسالت پیامبر الهی دگرگونی در اندیشه بشری بود، اظهار داشت: همه ابعاد رسالت پیامبران الهی برای تغییر اندیشه، منش و رفتار انسان بود.

وی ادامه داد: پیامبران الهی مال، قدرت و اسلحه در اختیار نداشتند بلکه توسط اندیشه خود می‌کوشیدند تا فکر و باور مردم را تغییر داده و آن‌ها را در مسیر حق، تعالی و معرفت الهی قرار دهند.  

فرمانده انتظامی قم با تأکید بر این که هیچ‌گاه دگرگونی در یک جامعه به واسطه زور، مال و اسلحه محقق نمی‌شود، گفت: تقسیم قدرت با زبان مفاهمه بهتر از زبان زور و قدرت است. چه بسا مدیران و مسؤولان با متوسل شدن به زور و قدرت در کوتاه مدت بتوانند به اهداف و مقاصد خود برسند، اما مردم هیچ‌گاه به آنها اعتماد نخواهند کرد.  

وی با اشاره به قوانین جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هنگامی که مؤلفه‌های پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد ارزیابی قرار می‌دهم، می‌بینیم پیروزی این انقلاب بر اساس اندیشه و تفکری بود که امام راحل آن را در پیش گرفته بود، به همین علت خداوند متعال نیز ایشان را در این مسیر یاری کرد.

سردار مجتبایی تصریح کرد: برای پیروی از قوانین اسلامی در برخورد با مردم ضروری است تا همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بر این باور و اندیشه پیش بروند.

وی افزود: باید تمام حرکت‌ها، گفتمان‌ها و تمام مدل‌های ارائه شده در جامعه اسلامی ایران در راستای اندیشه اسلامی باشد.

فرمانده انتظامی قم عنوان کرد: انسان‌های عاقل رفتاری مبتنی بر عقلانیت و منطق دارند و گفتمان شان بر اساس گفتمان منطقی و عقلایی بوده و پیرو رسول خدا(ص) هستند.

وی اظهار داشت: پیروان پیامبر اکرم(ص) هیچ‌گاه خانه‌‌ای را سست نمی‌سازند، بلکه با پی‌ریزی صحیح و ایجاد ستون‌های مناسب سعی می‌کنند تا بنایی مستحکم ایجاد کنند.

سردار مجتبایی با بیان این که بنا‌های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی باید در مسیر عقلانیت و منطق ساخته شوند، ابراز داشت: مدیران و مسؤولان کشور باید به دنبال اندیشه‌ای مستحکم و پایه‌ای باشند تا گفته‌هایشان در ذهن و تفکر مردم رسوخ کرده و به آن مسایل عمل کنند.

وی تصریح کرد: نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی نظام امنیتی نیازمند عبور از مسیری صحیح است. هر چند روش‌های سنتی سهل الوصول بوده و به سرعت به نتیجه می‌رسند اما چنین کاری نتیجه‌ای مثبت دربرنخواهد داشت.

فرمانده انتظامی قم گفت: کشور‌های غربی با رفتاری تند و خشن با مردم برخورد می‌کنند تا با ایجاد رعب و وحشت، مردم جامعه را با خود همراه کنند اما چنین کاری اشتباهی محض است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پلیس جایگاهی در میان مردم نداشت اما پس از ظهور نظام انقلاب اسلامی که بر اساس اندیشه و نگرش اسلامی پی‌ریزی شده بود، پلیس شیوه‌ای صحیح و اسلامی در پیش گرفت و موفقیتی چند برابر یافت.

سردار مجتبایی ادامه داد: قبل از انقلاب هنگامی که از دانش‌آموزان مدارس سوال می‌شد که در آینده می‌خواهید چه شغلی را انتخاب کنید، دانش‌آموزان پلیس را در رتبه چهل و چهارم انتخاب می‌کردند ولی امروزه هنگامی که چنین سوالی از دانش‌آموزان می‌شود، پلیس رتبه چهارم را به خود اختصاص می‌دهد. این نشان می‌دهد که رفتار اجتماعی پلیس مبتنی بر اندیشه بوده است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرموده است، پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران باید همتراز با نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید بکوشد تا در این مسیر قرار گرفته و در همین راستا گام بردارد.

فرمانده انتظامی قم عنوان کرد: ما اگر به دنبال تجلی زندگی شرافتمندانه برای مردم هستیم، باید راه اقتدار، خرد‌ ورزی و منصفانه‌ای که مبتنی بر عقلانیت باشد، دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: برای تحقق این مهم ضروری است تا نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار نیروی انتظامی فعال باشند، چرا که نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد. /878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات