۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۰۲۶
امام جمعه بهشهر:

تنها راه برون رفت غرب از باتلاق فساد بهره گیری از دین و معنویت است

امام جمعه بهشهر با بیان این که کشورهای غربی هر روز بیشتر در باتقلاق ناشی از بحران های اخلاقی و فرهنگی فرو می روند، گفت: کشورهای غربی باید بدانند که تنها راه برون رفت از این بحران های به وجود آمده تقویت دین و معنویت در جوامع غربی است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر چهارشنبه شب در دیدار جمعی از روحانیان این شهرستان با تشکر از خدمات تبلیغی روحانیان در دهه نخست ماه محرم، تلاش های مبلغان در تبیین اهداف و آرمان های عاشورا در این ایام را ستودنی دانست.

وی با بیان این که حضور مستمر روحانیت در عرصه و صحنه های مختلف انقلاب همواره تعیین کننده بوده است، افزود: حفظ دین و آرمان های اسلامی و انقلابی امروز مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که برای حفظ دین و پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان شریعت محمدی نیازمند طلاب و روحانیانی مستعد و با بنیه علمی قوی هستیم، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین در هر لحظه باید اطلاعات علمی و عمومی خود را همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی به روز کند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که نیازهای امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: یک روحانی و مبلغ دین باید برطرف کردن نیازهای جامعه و پاسخگویی مستدل به آن نیازمند توان بالای علمی است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که دنیای امروز شاهد بحران هایی گسترده فرهنگی است، گفت: مهم ترین هدف ایجاد کنندگان این بحران ها تهی کردن انسان ها از اخلاق و معنوی است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که تبلیغ صحیح دین و ارزش های اسلامی بهترین راه خنثی کردن این بحران های فرهنگی است، تصریح کرد: به همین دلیل ضرورت تبلیغ دین با بهره گیری از توان تبلیغ روحانیت و مبلغان دین بیش از پیش احساس می شود.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که انبیاء و اولیای الهی در دوران عمر با برکت خود با تبلیغ دین و ارزش های معنوی زمینه هدایت و سعادت انسان ها را فراهم کردند، گفت: اگر راهنمایی های پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ نبود امروز اسلام ناب در جامعه وجود نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز که در دوران غیبت حضرت قرار داریم رسالت مهم تبلیغ دین بر عهده علما و روحانیان است، تصریح کرد: فقهای دین نیز پس از ائمه اطهار(ع) با همه توان خود برای حفظ و بقای دین تلاش کردند و در این مسیر سخت جان شیرین خود را نیز تقدیم اسلام ناب کردند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اگر نقش آفرینی علمای دین نبود تلاش های پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ به بن بست می رسید، خاطرنشان کرد: بزرگان دین راه ائمه اطهار(ع) را در تبلیغ و گسترش شریعت محمدی ادامه دادند تا امروز اسلام ناب و حقیقی چنین جایگاهی دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که شعاع و محدوده تبلیغ دین نباید تنها به داخل کشور باشد، تصریح کرد: دنیای پرآشوب امروز که در میان انبوهی از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در حال دست و پا زدن است بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف دینی هستند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امروز در میان همه بحران های جهانی اسلام ناب در جهان از یک جایگاه رفیعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موج گرایش ملت های جهان به سوی اسلام ناب نشان دهنده از جایگاه ارزشمند شریعت محمدی در میان کشورهای جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای غربی هر روز بیشتر در باتقلاق ناشی از بحران های اخلاقی و فرهنگی فرو می روند، تصریح کرد: کشورهای غربی باید بدانند که تنها راه برون رفت از این بحران های به وجود آمده تقویت دین و معنویت در جوامع غربی است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که دین و معنویت حاصل آن انسان ساز و تعالی بخش است، خاطرنشان کرد: بشریت امروز امروز راهی جز بهره گیری از مفاهیم ناب دینی و معارف اهل بیت(ع) ندارد و تنها با تکیه بر همین معارف می تواند به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که جوامع غربی دین را عامل عقب ماندگی و بسیاری از مشکلات انسانی می دانستند، تصریح کرد: امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دین و ارزش های اسلامی پایه گذاری شده به الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز بنیان خانواده در جوامع غربی کاملاً متزلزل و رو به نابودی است، خاطرنشان کرد: خانواده ها در غرب به دلیل فروپاشی بنیان خانواده به نگهداری حیوانات خانگی روی آورده اند که این مسأله بسیار تأسف برانگیز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جوامع غربی باید بدانند که تنها در سایه دین است که می توانند به بسیاری از پیشرفت های فردی و اجتماعی دست یافت، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی با بهره گیری از مبانی دینی به یک کشور اثرگذار تبدیل شده که این پیشرفت ها را مدیون تلاش ها و زحمات علمای دین در دوران غیبت هستیم.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت پرچم‌داران و پیام‌رسان دین در جامعه هستند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه برای تبلیغ دین خدا با تبلیغ صحیح، نورانیت را به جامعه می‌بخشند و اگر امروز دیانت، صداقت و معنویت در جامعه وجود دارد به برکت ارشاد و هدایت‌های روحانیت است.

امام جمعه بهشهربا بیان این که منبر تنها رسانه‌ای است که حضور مستقیمی در تأثیرگذاری جامعه دارد و تاکنون هیچ‌چیز جایگزین منبر نشده است، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت ابزار ارزشمندی چون منبر و خطابه و سنگری بزرگ و مستحکمی به نام مسجد را در اختیار دارد که می تواند با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت ها برای گسترش دین در جامعه بهره گیرد./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات