۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۰۳۱

جزئیات اجلاسیه علمای بلاد در تبریز تشریح شد

دبیر اجلاسیه علمای بلاد شمال غرب کشور به تشریح جزئیات هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز پرداخت.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، دبیر اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح جزئیات برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: هشتمین اجلاسیه منطقه ای علمای بلاد طی روزهای 26 و 27 مهر ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که علمای برجسته، ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی در این اجلاسیه شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در این راستا کمیسیون های حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی و اجتماعی تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اجلاسیه حضور خواهند داشت، گفت: حدود 1100 نفر از علمای سه استان منطقه شمال غرب کشور به همراه 150 نفر از فضلای حوزه علمیه قم برای اجلاسیه هشتم دعوت شده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اعضای شورای عالی حوزه، اعضای جامعه مدرسین، معاونت های حوزه برادران و خواهران از جمله میهمانان شاخص اجلاسیه هستند، افزود: ریاست برگزاری اجلاسیه بر عهده نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی است که نهادهای مردمی، حوزوی و دولتی در استان نیز در کمیته‌های مختلف فعالیت دارند.

دبیر اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور هدف جامعه مدرسین با بیان این‌که مسائل حوزه های علمیه، روحانیت و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مناطق کشور در جریان این گردهمایی بزرگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تلاش خواهد شد راهکارهای تقویت بنیه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و تقویت حوزه و روحانیت در منطقه تبیین شود.

وی ارتباط گیری، همدلی، همراهی و هماهنگی با روحانیت در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد دانست و گفت: تاکنون 10 اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین برگزار شده که بر اساس تصمیم هیأت رییسه جامعه مدرسین بنا شده که به جای برگزاری اجلاسیه های استانی، اجلاسیه های منطقه ای برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بعد از اجلاسیه منطقه شمال غرب مطالب جمع بندی شده و به نهادهای مخاطب فرستاده شده و مورد مطالبه قرار می گیرد، افزود: در جریان اجلاسیه قرار است، کارگاه‌های مختلف با حضور متخصصان امر و با بحث‌های تخصصی برپا شود./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات