۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۰۹۵
با محوریت شهید روحانی سلیمانی فرد؛

سومین یادواره شهدای روحانی مازندران برگزار شد

سومین یادواره ۳۷۰ شهید روحانی مازندران با محوریت شهید روحانی ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در ساری برگزار شد.
شهید سلیمانی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سومین یادواره 370 شهید روحانی مازندران صبح امروز با محوریت شهید روحانی ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در ساری برگزار شد.

براساس این گزارش، این یادواره با هدف بزرگداشت شهید روحانی ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازنندران و همچنین سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم برگزار شد.

این گزارش می افزاید، همچنین در این مراسم جمع کثیری از علما، روحانیان، مدیران و اساتید حوزه های علمیه مازندران، طلاب و همچنین خانواده های شهدای روحانی استان نیز حضور داشتند.
براساس این گزارش، همچنین در حاشیه این مراسم فیلم زندگی نامه شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد و تلاش های تبلیغی این شهید روحانی پخش شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، فرزند نخستین شهید روحانی دفاع مقدس نیز در این مراسم، برگزاری یادواره های شهدای روحانی در کشور را امری ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت مناسب نسبت به نقش روحانیت در دفاع مقدس است.

وی با بیان این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب نقش آفرین بوده است، افزود: روحانیت شیعه در هشت سال دفاع مقدس نیز با بصیرت و شناخت بالای خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و ضمن تبلیغ دین و ارزش های اسلامی از کشور و انقلاب دفاع و حراست کرد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان این که هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود، گفت: روحانیت اصیل شیعه در طول دوران های مختلف ثابت کرد که همواره مدافع دین و ارزش های اسلامی بوده است.

وی با بیان این که بی شک نقش روحانیت در هشت سال دفاع بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: گواه این مدعا خیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار از بیشترین تعداد برخوردار است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان این که هشت سال دفاع مقدس همراهی روحانیت و ملت را در لحظات سخت و دفاع از تمامیت و استقلال کشور را به نمایش گذاشت، گفت: علما و روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب گذشته همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده و هستند.

وی با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

فرزند شهید سلیمانی فرد با بیان این که راز ماندگاری شهدا، اخلاص آنها بود، خاطرنشان کرد: شهدا هیچ گاه به دنبال نام و جایگاهی نبودند و تنها خداوند را ناظر بر اعمال خود می دیدند و خالصانه در جبهه های جنگ حاضر شدند.

وی با بیان این که شهید سلیمانی فرد سند ولایت مداری و اخلاص شهدای روحانی است، تصریح کرد: امروز چنین شهدای گرانقدری می توانند یک الگوی ارزشمند برای نسل جوان جامعه باشد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به این که فیلم داستانی زندگی شهید سلیمانی فرد نیز در دست تهیه است از مسؤولان خواست جهت تکمیل و تسریع در ساحت این فیلم حمایت های بیشتری انجام دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز از آیت الله حسینی بوشهری خواست زمینه برگزاری کنگره ای برای بزرگداشت شهید روحانی سلیمانی فرد در 22 مهر سال آینده در قم با حضور علمای دین فراهم شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات