۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۱۱۴
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

محرم، بهار عقل و عواطف انسانی است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اثرات معنوی و برکات اجتماعی و فرهنگی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: درواقع ماه محرم بهار عقل و عواطف انسانی و اسلامی است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان هیئات مذهبی بجنورد، با بیان اینکه واقعه کربلا پیام‌های زیادی برای بشریت دارد، افزود: محرم نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی، شهادت، اخلاص و فداکاری است.

وی اضافه کرد: مردم متدین و هیئت‌های مذهبی در هفته اول محرم که به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر است این فریضه واجب را به‌خوبی در جامعه تبیین و با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، با نگاه اسلامی، اثربخش و اخلاقی این فریضه واجب را در هفته اول اجرا کردند.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) سبب آشنایی آنان با پیام‌های عاشورا و درس گرفتن از وقایع آن است و می‌توان وقایع عاشورا را کلاس درس و آموزش در زمینه‌های ایثار، اخلاص در عمل و ولایت مداری دانست.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد گفت: عقل حکم می‌کند به دنبال پیام امام حسین (ع) برویم و ایشان را بشناسیم و احساس حکم می‌کند تا با کاروان کربلا همراه شویم و او را درک کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی شهرستان برنامه‌های مختلفی را در دهه دوم محرم داشتند افزود: یکی از شاخصه‌هایی که خادمان و فعالان فرهنگی را از سایر اقشار جامعه متمایز می‌کند این است که آنان بدون در نظر داشتن مسائل مادی و فقط با انگیزه الهی و عشق به اهل بیت (ع) در این عرصه قدم برمی‌دارند که این مهم شایسته تجلیل و قدردانی درخور شأن این عزیزان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد همچنین از روحانیان مراسم عزاداری بابت بیان آسیب‌های اجتماعی در ایام سوگواری سیدالشهدا و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون همت واعظان، روحانیان و مبلغان امکان‌پذیر نیست، گفت: فرصت ایام سوگواری امام حسین (ع) برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بسیار باارزش بوده و مبلغان اعزامی به مساجد و محافل حسینی توانستند از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

گفتنی است، در این مراسم از مسؤولان برگزیده هیئات مذهبی بجنورد تجلیل به عمل آمد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات