۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۱۶۸
نماینده اعزامی دفتر مقام معظم رهبری:

اساتید محور توسعه علمی حوزه های علمیه هستند

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اساتید محور و اساس علمی حوزه های علمیه هستند، گفت: این استاد است که می تواند بستر ساز توسعه معنوی جامعه از متن حوزه های علمیه باشد.
نشست تجلیلی از اساتید حوزه های علمیه ارومیه با حضور نمایندگان رهبری نشست تجلیلی از اساتید حوزه های علمیه ارومیه با حضور نمایندگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدی نماینده اعزامی دفتر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی امروز در نشست تجلیل از اساتید حوزه های علمیه امام خامنه ای و امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار داشت: اساتید محور حوزه های علمیه و اساس علم آموزی هستند.

وی با اعلام سلام رهبری و خسته نباشید به کارکنان و اساتید حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اساتید حوزه های علمیه به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با طلاب و حوزه های علمیه دارند نسبت به شرایط حوزه های علمیه احاطه بیشتری دارند و به مشکلات و مسائل مختلف آن آگاه هستند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اعتلای هر چه بیشتر نظام آموزش و عمق علمی حوزه های علمیه، تصریح کرد: حوزه های علمیه هر روز باید بیش از گذشته در مسیر پیشرفت علمی و اخلاقی گام بردارند و این مهم با همت اساتید و مسؤولان حوزه های علمیه ممکن است.

وی با بیان اینکه این جلسه بهانه ای برای تقدیر از مقام والای اساتید و زحمت کشان حوزه های علمیه است، ابراز داشت: اساتید حقی بزرگ بر گردن حوزه های علمیه و دیانت جامعه اسلامی دارند و باید قدر و منزلت آنها حفظ شده و از آنها تقدیر به عمل آید.

حجت السلام صابری نماینده اعزامی دفتر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی نیز دراین نشست صمیمی با بیان اینکه روایات و سخنان ائمه اطهار(ع) کلمات گهربار و پر محتوایی است، گفت: تبیین و ترویج این سخنان ارزشمند بسیار مهم و لازم است و بیان این سخنان در جلسات به ویژه جلسات درسی مایه برکت و معنویت بیشتر و نزدیکی قلوب خواهد شد.

وی کار بزرگ اساتید را بستر سازی برای تبیین سخنان گهربار ائمه اطهار (ع) در متن جامعه و ترویج فرهنگ علوی دانست و افزود: امید است منزلت و ارزش مقام استاد بیش از گذشته مورد تقدیر و توجه باشد، چرا که استاد و معلم اساس علم آموزی هستند.

لازم به ذکر است در انتهای این جلسه از اساتید و کارکنان مدارس علمیه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ارومیه با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد و از فعالیت های آنها قدردانی شد./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات