۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۲۲۴
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

ایثار و از خود گذشتگی از لوازم سعادت بشر است

حجت الاسلام والمسلمین حائری گفت: اگر ما مدعی پیروی از امام حسین(ع) هستیم باید دیگران را برخود مقدم بدانیم. بخش اعظم مشکلات مملکت ما اینجاست که همه به دنبال منافع شخصی خود هستند.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علی اصغر معصومی که در محل مجتمع فرهنگی منتظرالمهدی برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت مرحوم آیت الله معصومی شخصیتی نمونه ای در عرصه حوزه علمیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حائری افزود: در دین مبین اسلام  یکی از امتیازاتی که ما از آن در عرصه های مختلف زندگی برخوردار هستیم ارائه الگوی مناسب برای پیشبرد اهداف و رسیدن به کمال است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه هایی در طول تاریخ مواجه هستیم که مکاتب و فرقه های مختلف دینی و انسان هایی بر عرصه وارد شدند و سخنان زیبایی عرضه کردند ولی هیچ تاثیر و جایگاهی میان توده مردم نداشتند زیرا آموزه های آنها در میدان عمل متوقف می شده است و این عمل باعث فقدان الگوی مناسب برای پیروانی بود که میل به ادامه مسیر برای رسیدن به قله کمال داشتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان گفت: وجود پیامبر اکرم (ص) که کاملترین و والاترین الگوی تعلیم و تعلم و بزرگترین اسوه و الگو برای تمام عرصه زندگانی ما هستند، سخنی ارائه نشد مگر این که در عرصه اجرا نیز به آن سخن عمل کردند؛ چه در مسائل جزئی زندگی و چه در مسائل کلی.

حجت الاسلام والمسلمین حائری یادآور شد: گاهی اوقات الگو های ما در اوج هستند همچون معصومین که فوق الگو هستند اما گاهی انسان هایی که معصوم نبودند دارای قوه همت و اراده ای بسیار قوی بوده اند که در میان محدوده زندگی خود امام و الگو شدند و ما در عالم روحانیت به جهت اخلاقی و رفتاری افرادی از این دست فراوان داشته ایم. انسان هایی که مثل خود ما شرایط زندگی خود شان هم سختی بودند ولی در عین حال در جهات اخلاقی و عرفانی گام های بلندی برداشتند.

وی مرحوم آیت الله معصومی را یکی از این افراد دانست و گفت: مرحوم آیت الله معصومی خصوصیات عجیبی داشت که مهم ترین آنها روحیه مردم گرایی ایشان بود؛ در حالی که متأسفانه بعضی از بزرگان ما از مردم گریزان و فراری هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان رضوی، ایثار و از خود گذشتگی را از شاخصه های اصلی کمال دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما مدعی پیروی از امام حسین(ع) هستیم باید دیگران را برخود مقدم بدانیم. بخش اعظم مشکلات مملکت ما اینجاست که همه به دنبال منافع شخصی خود هستند و خدا پرستی جای خود را به دنیا پرستی می دهد./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات