۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۱۲۶۱
آیت الله علم الهدی:

دولت های غربی دیوانگی ترامپ را بهانه کرده اند تا از ایران امتیاز بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ترامپ یک دیوانه عادی نیست و غرب دیوانگی او را علم کرده که ما را بترساند؛ از این رو قضیه را به صورت یک عملیات روانی تدریجی مطرح می کنند تا ما به آن ها امتیاز بدهیم و همگی با یکدیگر از این امتیازات استفاده کنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام اسارت اهل بیت(ع) اظهار کرد: نگاه به سیره اهل بیت(ع) اگر صرفا یک نگاه عاطفی و یا صرفا به عنوان نقل تاریخ و داستان باشد، غلط است چون همانطور که حدیث و قول معصوم(ع) برای ما حجیت دارد، رفتار او نیز برای ما حجت است. اهلبیت(ع) در سایه حجت بالغه الهی، امام سجاد(ع) این مسیر را طی کردند و آنچه از جانب اهلبیت متجلی شد، یک جریان آموزشی برای ماست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در جریان اسارت اهل بیت(ع) دو چیز بسیار جلوه کرد؛ یکی شجاعت و اقتدار که در وجود همه آن ها می جوشید و دیگری بصیرت. کودکان این کاروان نیز به گونه ای برخورد می کردند که گویی عمق شیطنت دشمن را درک کرده اند. این که کودکان این کاروان در برابر شکنجه دشمن اظهار عجز و التماس نمی کردند و فقط فریاد «وا محمدا؛ وا علیّا» سر می دادند، آموزه ای برای ماست که در برابر دشمن اظهار ذلت نکنیم و شجاعت اهل بیت(ع) را در مسیر سیاسی خودمان به عنوان ارادتمندان اهلبیت(ع) رعایت کنیم.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز همان دو ویژگی «شجاعت» و «بصیرت» برای ما نیز لازم است. در برابر عربده کشی های دشمن ظالم مست دیوانه باید با اقتدار برخورد کنیم و در دهان آن ها بکوبیم و ضمنا باید بصیرت داشته باشیم و مراقبت کنیم که یک عده به عنوان میانجی گری از ما امتیاز نگیرند و به دشمن بدهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تقابل ما با غرب، برخی مانند آمریکا نقش گرگ را ایفا می کنند و عربده کشی می کنند اما برخی مانند کشورهای اروپایی و به خصوص انگلیس نیز نقش موریانه را ایفا می کنند که با نفوذ خود به دنبال انهدام زندگی ما هستند و زمینه حمله گرگ به ما را فراهم می کنند.

دولت های غربی دیوانگی ترامپ را بهانه کرده اند تا از ایران امتیاز بگیرند

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: متأسفانه برخی عزیزان ما به این نکته توجه ندارند که ترامپ یک دیوانه عادی نیست و غرب دیوانگی او را علم کرده که ما را بترساند و قضیه را به صورت یک عملیات روانی تدریجی مطرح می کنند که چند ساعت باقی مانده تا برجام از سوی ترامپ تعیین تکلیف شود! این دیوانه را علم کرده اند تا ما به آن ها امتیاز بدهیم و همگی با یکدیگر از این امتیازات استفاده کنند چرا که آن ها هم مانند آمریکا مثل سگ از قدرت موشکی ما می ترسند.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: این خانمی که مسؤول اتحادیه اروپاست و وقتی به ایران آمد، یک عده افراد نابخرد و ناآگاه، با عکسبرداری کنار او حیثیت این ملت را به بازی گرفتند، این فرد حاضر نیست بگوید تحریم های آمریکا علیه ایران نقض برجام است. این موریانه همدست همان گرگ است. مسؤولان ما باید بصیرت داشته باشند.

تقدیر از موضع شجاعانه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

وی ضمن تقدیر از مواضع شجاعانه فرماندهان نظامی کشور در جریان تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: فرمانده غیور و دلاور سپاه که میراث بر شهدای هشت سال دفاع مقدس است، مرد و مردانه اعلام کرد «اگر شما این غلط را کردید، باید سه هزار کیلومتر آن طرف تر بروید که موشک های دوربرد ما به شما نرسد!» دشمنان ما کاری در تهاجم نظامی نمی توانند از پیش ببرند و ما این مسأله را هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در جریان شهادت امثال شهید حججی به دنیا نشان داده ایم.

آیت الله علم الهدی، راه بی اثر شدن تهدیدات اقتصادی دشمن را عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مردم و مسؤولان دانست و افزود: در زمینه اقتصادی چند سال است که رهبر معظم انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی را صادر کرده اند اما متأسفانه نه مردم به دنبال مصرف کالای داخلی رفتند و نه مسؤولان اقتصاد کشور را بر اساس این نسخه تنظیم کردند. اگر به این نسخه عمل شود، ما از تهدید اقتصادی دشمن نیز تأثیری نخواهیم پذیرفت. کسانی که در جلوی صرافی ها ارز و دلار را خرید و فروش می کنند، نه تنها ایمان به خدا ندارند، بلکه به سرزمین شان هم ایمان ندارند و جانورانی شکم پرست هستند.

دلیلی برای ترس از دشمن در جریان نقض برجام وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند «آمریکا عهدشکن است» و صراحتا گفتند «اگر به توافق در مسأله هسته ای برسیم، آن ها مسأله قدرت موشکی ما را مطرح خواهند کرد و از ما دست بردار نیستند تا زمانی که از اسلام دست نکشیم.»

وی در پایان تأکید کرد: ما امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب از نظر قدرت نظامی جزء کشورهای مقتدر دنیا هستیم و از نظر اقتصادی نیز ما هم فناوری و علم داریم و هم هنر و نیروهای با استعداد و منابع عالی طبیعی و ثروت. پس از چه می ترسیم؟ دنیا به ما محتاج است؛ ما به دنیا محتاج نیستیم؛ پس چرا باید از نقض برجام از سوی آمریکا بترسیم؟/820/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات