۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۳۱۲۶۲
آیت الله اراکی:

اربعین محلی برای وحدت کلمه بیشتر مؤمنان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اربعین را محلی برای وحدت کلمه بیشتر مؤمنان دانست و گفت: ما می‌توانیم با وحدت کلمه و اتفاق نظری که با اهل‌بیت(ع) وجود دارد حول محور قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) یکدل باشیم.
اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) موضوع وحدت بین جوامع اسلامی و مؤمنین یک نشانه رحمت الهی و محبت خدای متعال به همه‌ی مؤمنان است.

وی ادامه داد: در آیه شریفه « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا » آمده است، شما انسان‌ها پراکنده بودید و این خداوند متعال بود که با نعمت خود همه را یکدل کرد و یکدست شدید، در این آیه نعمت الهی همان پایمبر اکرم(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب یادآور شد: در بسیاری از روایات نعمت امامت و نعمت پیامبر اکرم(ص) تفسیر شده است، چنانچه این نعمت بر مؤمنان نازل شود قوم مومنین یکدست و یکدل خواهند شد، در مقابل این یکدلی ستیز و تفرقه وجود دارد که هرگاه این ستیز در بین مؤمنین بیفتد نشانه عذاب الهی خواهد بود.

آیت الله اراکی تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «ستارگان امان اهل زمین از گم شدن و نابودی در دریاها هستند و آنها را از نابودی در امان قرار می‌دهند»، در این روایت منظور از امان از اختلاف اهل‌بیت(ع) هستند که تضمین کننده وحدت امت است.

وی با اشاره به موضوع اربعین و فرارسیدن تظاهرات میلیونی عزاداران حسینی، افزود: در این مراسم میلیون‌ها عزادار در یک رویداد بی‌سابقه بشری در مسیر کربلا قرار می‌گیرند، در این مراسم در حدود سی میلیون نفر حضور پیدا می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی ابراز داشت: اهل‌بیت(ع) بنیان اتحاد جامعه اسلامی هستند، همه کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند یک‌ دست و یک‌ جهت هستند و این به نوعی معجزه پیامبر اکرم(ص) است، در واقع اربعین تفسیر این موضوع است که اهل‌بیت(ع) امان مؤمنین از اختلاف بوده و منشأ رحمت هستند.

 آیت الله اراکی در پایان گفت: امید است مسلمانان همه گرد امام حسین(ع) جمع شوند، ما می‌توانیم با وحدت کلمه و اتفاق نظری که با اهل‌بیت(ع) وجود دارد حول محور قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) یکدل باشیم و از این رو رحمت خدا نازل خواهد شد./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات