۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۱۲۶۴
امام جمعه تبریز:

ایران در زمینه پیشرفت های موشکی از کسی اجازه نمی‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نظام اسلامی ایران در زمینه پیشرفت های نظامی و موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تأکید بر دوری شورای شهر و شهرداری تبریز از فضاهای سیاسی اظهار داشت: موضوع عدم امضای صورت‌جلسه انتخاب شهردار با توصیه‌ای دوستانه برطرف شده است.
وی افزود: توصیه‌ای در این رابطه به اعضای شورا شهر کردم که آنها نیز گوش کرده و صورت‌جلسه را امضا کردند و باید هر چه سریع‌تر اقدام به برطرف‌سازی نیازهای شهری کنند؛ انتظار اعضای شورای شهر و شهردار جدید در تعامل با یکدیگر به دنبال تحقق برنامه‌های تبریز2018 باشند.
امام جمعه تبریز با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، خواستار توجه ویژه دولت به مشکلات موجود در استان شد و گفت: باید در این سفر اهتمام ویژه‌ای به مسأله احیای دریاچه ارومیه شود، چراکه خشکی این دریاچه تهدید بزرگی برای شمال‌غرب خواهد بود.
وی ادامه داد: با اینکه اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است؛ اما نیازمند عزم ملی برای احیای دریاچه ارومیه هستیم، بایستی برنامه های مصوب دولت با اختصاص به موقع بودجه‌های ملی اجرایی شود، متأسفانه هر ماه شاهد کاهش سطح دریاچه بوده‌ایم و مردم مطالبه جدی در این خصوص دارند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: جنجال جدید دشمنان روی موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران که در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد؛ نشان از ضعف و انفعال آنان در مقابل پیشرفت های دفاعی کشور است.
وی ادامه داد: بعد از آزمایش موشک خرمشهر جنجال زیادی از سوی رسانه‌های غربی و ضدانقلاب شد؛ دشمنان بدانند که این پیشرفت ها با تکیه بر دانش بومی و تلاش جوانان ایرانی حاصل شده است، به عبارت دیگر پیشرفت‌های ایران در تجهیزات نظامی ثمره چهار دوره مقاومت و مجاهدت مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هرگونه تحریم و تهدید دشمنان توخالی و به جایی نخواهد رسید، گفت: پیشرفت‌های نظامی ایران هیچ ربطی به برجام و مذاکرات هسته‌ای نداشته و ندارد، استکبار جهانی بداند که جمهوری اسلامی ایران هر تهدیدی را قاطعانه پاسخ خواهد داد.
وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران در زمینه پیشرفت های نظامی و موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، گفت: جنجال‌های آمریکا نه تنها بین مردم ایران، بلکه میان مسلمانان آزادی‌خواه جهان هیچ ارزشی نداشته و نخواهد داشت، هر چند واضح است که آمریکا قصد دارد ایران را به مذاکره بر سر مسائل منطقه بکشاند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر آمریکا سپاه پاسداران را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار دهد، ملت ایران هم‌صدا و متحد در برابر هرگونه تهدید احتمالی دشمن خواهد ایستاد، آمریکا می‌خواهد با اعمال فشار علیه ایران؛ مذاکره‌ای جدید بر سر مسائل منطقه داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: طی ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها به شدت دنبال بهانه برای نقض برجام هستند، که این هدف با توجه به گزارشات آژانش بین‌المللی در خصوص پایبندی ایران به برجام این خواسته آمریکا محقق نشده است، ترامپ بنا دارد با تمسک به بهانه‌های واهی و غیر از مسائل هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی بر ایران اجرا کند.
وی با اشاره به این‌که مسیر دونالد ترامپ اشتباه بوده و تحریم‌ها جدید هرگونه تعامل را از بین خواهد برد، تصریح کرد: تحریم‌های جدید از سوی آمریکا معادل خروج یک جانبه از برجام است که در صورت انجام این حماقت از سوی آمریکا، اقدام متقابل از سوی ایران صورت می گیرد./935/پ
۲۰۱/ب۲

 

ارسال نظرات