۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۳۱۲۷۹
امام جمعه بندرعباس:

آمریکا کانون تروریسم در منطقه و جهان است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ریشه تروریسم در منطقه در دستان آمریکاست و این دولت منحوس، خودش کانون تروریسم در منطقه و جهان است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر ایتکه آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد، سپاه نور چشم ما ملت ایران و مایه افتخار و قدرت ما است، گفت: نقش و سهم سپاه و پاسداران در حفظ و پیشبرد انقلاب،‌ تبدیل ایران به یک قدرت مؤثر و برتر منطقه‌ای،‌ شکل‌دهی به جبهه مقاومت و پدیده بیداری اسلامی در جهان اسلام،‌ به شکست کشیدن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، نقش و سهم اصلی داشته و به سپاه به عنوان رکن رکین در ساختار نظام اسلامی باید نگریست.

وی در ادامه افزود: وجود نام سپاه پاسداران در قانون اساسی جمهوری اسلامی و درخشش‌های بی‌سابقه سپاه در مسائل امنیتی و دفاع از اقتدار و امنیت کشور و نقش این نیرو در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی با اجازه ترامپ و سران کاخ سفید نبوده که اکنون بخواهیم با اظهارات حماقت‌وار این رئیس‌جمهور آمریکا دست از آنها برداریم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: دیروز حامد کرزای رییس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با رسانه‌های این کشور تأکید کرده که ریشه تروریسم در منطقه در دستان آمریکا است و آمریکا خودش کانون تروریسم در منطقه و جهان است، این نشان می‌دهد که دنیا پی به ماهیت مزورانه آمریکایی‌ها برده است و ملت‌ها می‌دانند که ژست مقابله با تروریست توسط آمریکایی‌ها برای فریب افکار عمومی جهان صورت می‌گیرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ضمن گرامی‌داشت روز عقیدتی و سیاسی، ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی در ارتش و سپاه و مراکز علمی کشور، عالم دینی قرار داده است و این حضور عالم دینی بسیار موثر بوده است و از تلاش‌های عزیزان عقیدتی و سیاسی صمیمانه سپاس‌گزارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز استاندارد اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاشگران این عرصه، تاکید کرد: کلید سلامت جامعه ما در دستان شماست و هرچه قدرت دارید، در مقابله با متخلفان بکار ببرید و به متخلفان هرگز رحم نکنید چرا که با سلامت و جان مردم بازی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین ادامه داد: مردم نیز وظیفه دارند که با مأموران استاندارد همکاری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار مأموران قرار دهند و نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به وضعیت نامناسب کشتارگاه قدیم بندرعباس، گفت: برای جان مردم ارزش قائل باشید، تکلیف کشتارگاه قدیم مشخص شود یا درست و یا تخریب کنید، دولت خرج زیادی کرده و کشتارگاه مجهز جدیدی ساخته است، چرا از کشتارگاه قدیم که نه شرایط بهداشتی مناسبی دارد و بوی تعفن و غیربهداشتی بودن آن نیز همه اطراف را فرا گرفته است استفاده می‌کنید.

وی همچنین اضافه کرد: برخی در مورد انتصاب امام جمعه موقت جدید موضوعات و تفسیرهای غلطی ارائه کرده‌اند اما بدانند که ضربه زدن به جایگاه نماز جمعه به نفع دشمنان است و سعی کنید که نماز جمعه را نشکنید. 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر دشمن حرمت بشکند، انتظاری نداریم اما بدانید که من با بومی مخالف نیستم و با بومی‌ها دوست هستیم و زندگی می‌کنیم. این چه تفسیرهای غلطی است که در هفته‌های اخیر می‌کنید و به جایگاه نماز جمعه ضربه می‌زنید؟ یعنی امام جمعه حق ندارد یک نفر را جای خودش بگذارد؟ چرا با یک قضیه ساده به آمریکا و دشمنان غذا می‌رسانید؟

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود از حضور مردم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله طاهری (پدر همسر گرامی‌شان) تقدیر و تشکر کرد./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات