۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۳۱۰
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

نقش آفرینی استان مرکزی در اقدامات پژوهشی حوزه های علمیه بی بدیل است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه نقش آفرینی استان مرکزی در اقدامات پژوهشی حوزه های علمیه بی بدیل است، گفت: استان مرکزی تا امروز حرکات علمی وزینی در رابطه با اقدامات علمی پژوهشی انجام داده است.
معاونت پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت:  نشست شورای علمی جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان مرکزی با حضور مدیران حوزه های علمیه این استان برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی افزود: در نشست شورای علمی جشنواره علامه حلی مقالات برگزیده، انتخاب نهایی می شوند و همچنین از اساتید ارزیاب مقالات که به مدت چهار4 ماه با پژوهش همکاری علمی داشته اند تقدیر به عمل می آید.

حجت الاسلام مرادی در رابطه با نقش استان مرکزی در اقدامات پژوهشی، خاطر نشان کرد: استان مرکزی تا امروز حرکات علمی وزینی در رابطه با اقدامات علمی پژوهشی انجام داده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: به دلیل نزدیکی استان مرکزی به قم، این استان قابلیت آن را دارد که با بهره مندی از اساتید فرهیخته، طلاب، امکانات کتابخانه ای و کامپیوتری به یک قطب علمی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام مرادی به بیان اهداف برنامه های پژوهشی پرداخت و گفت: هدف از پژوهش، دستیابی به علوم و فنون جدید است تا بتوانیم برای مشکلات و معضلات جامعه راهکار ارائه دهیم.

موضوعات مقالات جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان مرکزی

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به موضوعات مقالات جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان مرکزی، افزود: موضوعات مقالات جشنواره علامه حلی در رابطه با علوم اسلامی، قرآن، تفسیر، تاریخ اسلام و تشیع، اخلاق و تربیت، ادبیات فارسی و عرب، فقه و حقوق، علوم انسانی مرتبط با دین،امامت و مهدویت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی درباره تعداد مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی، گفت: تعداد کل مقالات ارسالی توسط برادران و خواهران حوزه علمیه استان مرکزی، ۴۳۰ مقاله بوده است.

وی افزود: مقالات پس از ارزیابی اولیه، به مرحله دوم راه پیدا کردند و مقالاتی که نمره آن ها بیشتر از ۷۵ شده است به مرحله تفضیلی راه پیدا کرده اند و برگزیدگان نهایی در این مرحله مشخص شدند.

معرفی برگزیدگان در ۱۰ گروه مختلف شرکت کننده

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با معرفی برگزیدگان در ۱۰ گروه مختلف شرکت کننده، افزود: در گروه امامت و مهدویت، ۴ نفر به بخش تفضیلی راه یافتند که یک نفر برگزیده نهایی شده است.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: در بخش کلام، از ۱۵۰ مقاله ارسالی به جشنواره، ۳ مقاله به بخش تفضیلی راه یافته و یک نفر برگزیده شد.

وی اضافه کرد: در بخش ارزیابی تفضیلی سوم گروه فقه و حقوق، یک نفر برگزیده و یک نفر شایسته تقدیر شدند و  در گروه اصول قسمت پایان های سطح سه یک نفر برگزیده شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی گفت: در گروه اخلاق و تربیت نیز، ۲۸ پایان نامه و مقاله به بخش ارزیابی تفضیلی سوم راه یافتند، ۳ نفر برگزیده و ۶ نفر شایسته تقدیر شدند.

 حجت الاسلام مرادی همچنین اضافه کرد: در قسمت تفسیر و علوم قرآنی کتب، پایان نامه ها و مقالات برتر انتخاب شدند و در گروه علوم انسانی ۲ مقاله حائز رتبه شدند.

رشد ۸۰ درصدی مشارکت در جشنواره علامه حلی استان مرکزی

وی افزود: علوم حدیث و فلسفه و منطق مقاله برگزیده ای برای راهیابی به بخش ارزیابی تفضیلی نداشتند و در بخش مقدماتی کنار گذاشته شدند.

حجت الاسلام مرادی به رشد ۸۰ درصدی مشارکت در جشنواره علامه حلی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی از ۵ مقاله در سال ۹۳، به ۴۰۰ مقاله در سال ۹۶ رسیده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در پایان از مراسم تجلیل اساتید ارزیاب مقالات بخش های مقدماتی و تفضیلی در جشنواره علامه حلی خبر داد و بیان کرد: اساتید ارزیاب مقالات جشنواره علامه حلی دانشجویان دکتری، اساتید نویسنده فعال در حوزه و معاونان پژوهشی مدارس استان مرکزی هستند که در مراسم اختتامیه از آنان تجلیل خواهد شد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات