۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۳۱۳۲۶
مسوول جامعه وعاظ و مبلغین شهرری:

صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین منشور تربیتی اسلام پس از قرآن و نهج البلاغه است

مسوول جامعه وعاظ و مبلغین شهرری با بیان اینکه امام سجاد(ع) در طول عمر مبارکشان به بازسازی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی مردم پرداختند، گفت: صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین منشور تربیتی اسلام پس از قرآن و نهج البلاغه است.
عامری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عاملی مسوول جامعه وعاظ و مبلغین شهرری، امروز در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: منشا اصلی بروز واقعه عاشورا انحطاط رفتاری و ترویج گناه در جامعه آن دوران بود.

وی افزود: زمانی که گناه و فساد در یک جامعه‌ گسترش می‌یابد جای معروف و منکر تغییر پیدا می‌کند در این هنگام است که ضدارزش‌ها با عنوان ارزش مورد توجه افراد جامعه قرار می‌گیرد اما باید توجه داشت که جریان انحطاط اجتماعی به همین بخش ختم نمی‌شود.

حجت الاسلام عاملی ادامه داد: در چنین جامعه‌ای امر به منکر و نهی از معروف تبلیغ شده و مانع حرکت و رشد مردم در مسیر حق و تقوا می‌شوند و از سوی دیگر زمینه فسق و فجور به گونه‌ای فراهم می‌آید که مردم به انجام گناه و معصیت وادار می‌شوند در چنین جامعه‌ای قتل اولیای الهی یکی از اتفاقات شومی است که رخ می‌دهد.

مسوول جامعه وعاظ و مبلغین شهرری تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باورهای دینی را تنها راه مقابله با ظلم و فساد اجتماعی دانست و گفت: پس از واقعه کربلا حرکات بسیاری از سوی توابین و برخی مسلمانان صورت پذیرفت اما به سبب اصلاح نشدن اعتقادات و باورهای اجتماعی مردم این حرکات به نتیجه مطلوبی نرسید.

وی تصریح کرد: آن چیزی که باعث می‌شود نعمت امامت و ولایت از انسان گرفته شود و او را به ظالمان مبتلا و گرفتار کند، گناه است.

حجت الاسلام عاملی مهمترین دغدغه امام سجاد(ع) را پس از واقعه عاشورا تربیت مسلمانان دانست و گفت: برای دفاع از قرآن و ولایت تربیت لازم است بنابراین امام سجاد(ع) با اقدامی هوشمندانه به تربیت انسان‌های شایسته پرداختند تا آنان با همه وجود در اختیار قرآن و ولایت باشند.

مسوول جامعه وعاظ و مبلغین شهرری با بیان اینکه امام سجاد(ع) در طول عمر مبارکشان به بازسازی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی مردم پرداختند، خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه امروز ما بی توجهی به مضامین عمیق صحیفه سجادیه است، این کتاب نفیس با عنوان بزرگ‌ترین منشور تربیتی اسلام پس از قرآن و نهج البلاغه به شمار می‌رود، امام سجاد(ع) در این کتاب به چگونگی تقویت صفات شایسته و اخلاق اجتماعی اشاره دارند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات