۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۴۴۹
وزیر صنعت:

سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که حمایت دولت از سپاه تداوم خواهد داشت، گفت: سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور است.
محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با اشاره به سخنان سخیف روز گذشته رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: ملت ایران پایدار خواهد ماند؛ حتی اگر ترامپ رییس جمهوری آمریکا با همه قدرت و توان خود به میدان بیاید.

وی با بیان این‌که سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور بوده و همچنان به آن تکیه خواهیم زد، خاطرنشان کرد: همانطور که امام راحل فرمودند؛ اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ما نیز با پیروی از فرامین امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از این نهاد مقدس حمایت خواهیم کرد.

شریعت‌مداری با تأکید بر این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمنان هیچ خللی در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایران ایجاد نمی‌کند، گفت: با وجود همه تهدیدها، کارشکنی‌ها و تحریم‌های مختلف آمریکا سال 2016 میلادی بر اساس آمارهای جهانی ارایه شده؛ رشد اقتصادی دو رقمی را تجربه کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که رشد تولید فولاد کشور در سال جاری با وجود محدودیت ها، تحریم ها و فشارهای دشمنان روی داده است، خاطرنشان کرد: توازن سازی در عرصه فولاد کشور از اهداف و برنامه های دولت است، در تولید بخش های مختلف فولاد از جمله سنگ معدن، کنستانتره، گندله سازی، نورد ذوب باید توازن سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم مصرف سرانه فولاد در کشور ارتقا یابد، این میزان مصرف هم اکنون 200 کیلوگرم است که تلاش می شود به حدود 500 کیلوگرم برسد و در این زمینه در گام اول به دنبال افزایش 120 کیلوگرمی هستیم. در دولت یازدهم وضعیت تولید فولاد از 23 میلیون تن در سال 1392 به 31 میلیون تن در سال 1395 رسید.

همچنین مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با تأکید بر این‌که رسیدن به هدف بزرگ 55 میلیون تنی در فولاد مساله ای عملیاتی و ممکن است، اظهار داشت: فولاد یکی از شاخصه های توسعه در کشور محسوب می شود، کارخانه تولید آهن اسفنجی دومین پروژه اجرایی از بین هشت پروژه عظیم کشوری است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال بتوان 6 طرح دیگر را نیز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: آهن اسفنجی در کشور با تکنولوژی میگرس اجرا می شد، اما در حال حاضر برای اولین بار در سطح کشور شاهد تولید این آهن از طریق تکنولوژی پرد در شهرستان میانه هستیم.

بنابر این گزارش، واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال اجرا شده است. میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این کارخانه 2 هزار و 800 میلیارد ریال است و در ساخت آن 300 شرکت داخلی مشارکت داشتند.

این طرح توسعه شامل سه بخش احیا، ذوب و نورد است که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت 'مهندسی، تأمین کالا و ساخت' (EPC) این پروژه را اجرا کرد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات