۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۴۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تروریست خواندن ایران از سوی بزرگترین حامی تروریست جهان مضحک است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تروریست خواندن جمهوری اسلامی از سوی رییس جمهور بزرگترین حامی تروریست در جهان بسیار مضحک و خنده دار است، گفت: امروز اکثر گروه های تروریستی فعال در منطقه مورد حمایت آمریکایی ها هستند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان در واکنش به سخنان شب گذشته رییس جمهور آمریکا، این موضع گیری را نشان دهنده شکست سیاست های آمریکایی ها در برابر اقتدار ایران اسلامی دانست.

وی با بیان این که تروریست خواندن جمهوری اسلامی از سوی رییس جمهور بزرگترین حامی تروریست در جهان بسیار مضحک و خنده دار است، افزود: امروز اکثر گروه های تروریستی فعال در منطقه مورد حمایت آمریکایی ها هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریست در جهان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز 17 هزار نفر در کشورمان قربانی تروریسم هستند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که آمریکایی ها پس از شکست های پی در پی در منطقه امروز به دنبال عقده گشایی در برابر ملت ایران هستند، تصریح کرد: سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران موجب مفتضح شدن آمریکایی ها در جهان شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا در حالی خود را ابرقدرت جهانی می داند که علیرغم همه تلاش های منطقه ای و بین المللی در برابر جبهه مقاومت منطقه شکست سنگینی را متحمل شده است، افزود: شکست و نابودی داعش به معنای شکست همه سیاست های منطقه ای آمریکا است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که هر  روز که می گذرد از جایگاه بین المللی آمریکایی ها کاسته می شود، تصریح کرد: آمریکا که روزی خود را قدرت مطلق جهانی می دانست امروز حتی در برابر کشورهای منطقه نیز حرفی برای گفتن ندارد.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به این که هر روز شاهد افول جایگاه بین المللی آمریکا هستیم و جایگاه فعلی این کشور به دلیل سیاست های ماجراجویانه سیاست مداران آنها در عرصه بین المللی است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از جنگ ها و خونریزی هایی که در نقاط مختلف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه انجام شده به دلیل سیاست های مداخله جویانه آمریکایی ها است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که آمریکایی ها به این سیاست های خصمانه خود در برابر ملت های مستقل باید پایان دهند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عراق، یمن و افغانستان نیست که آمریکایی ها هر کاری دلشان می خواهد بر سر این کشور بیاروند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هر جا منافع ملی آن در خطر باشد با کسی مماشات نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها هشدار دادند، آمریکایی ها اگر بخواهد روزی کوچکترین خطایی بکنند با پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکا مروج شرارت و جنگ در جهان است، تصریح کرد: دخالت های نابجای آمریکایی ها در کشورهای مختلف جهان فجایع عظیم انسانی را در این کشورها به وجود آورده که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

امام جمعه نوشهر با بیان این که این اوج کوته فکری و سبک مغزی است که رییس جمهور آمریکا ملت ایران از تهدید و تحریم می ترساند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بیش از 38 سال است که از سوی دشمنانی نظیر آمریکا مرود تحریم های سخت قرار گرفته اند و تا به امروز با تکیه بر توان و دانش بومی توانستند به این جایگاه امروز دست پیدا کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکایی ها باید بدانند که تحریم ها عامل رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را فراهم کرده است، افزود: در شرایطی که کشور و بسیاری از شرکت های وابسته به صنایع داخلی ما از سوی آمریکایی ها و هم پیمانانش تحریم بودند، جوانان نخبه و با استعداد ایران اسلامی با تکیه بر توان و دانش بومی توانستند به صنعت هسته ای دست پیدا کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دستیابی ایران اسلامی به این صنعت پیشرفته موجب تحیر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی قرار گرفت، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نمی توانستند برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران اقدامی صورت دهند به بهانه تولید سلاح هسته ای یک جنجال رسانه ای و تبلیغاتی را علیه ملت ایران اسلامی به راه انداختند.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که به طور حتم این نظام اسلامی است که به سرمنزل مقصود خواهد رسید، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید بدانند که ملت ایران اسلامی سخت ترین تحریم ها را برای رسیدن به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تحمل خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که تروریست پروری در ذات دولتمردان آمریکایی است، تصریح کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست کشورهای مسلمان منطقه را به آشوب کشید و امروز جز ویرانه ای از این کشورها چیزی باقی نماینده است.

امام جمعه نوشهر همچنین به تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکایی ها اشاره کرد و با بیان این که این اقدام دولت آمریکا بدون شک بی پاسخ نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: همان طور که مقامات ارشد سپاه عنوان کردند، پاسخ این اقدام ضد ایرانی آمریکایی را در میدان عمل خواهند داد.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشه ها و توطئه های آمریکایی ها در منطقه را با شکست مواجه کرده است، افزود: اگر سپاه نبود امروز داعش و دیگر گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در کشورهای منطقه حضور جدی داشتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحریم سپاه از سوی آمریکا در نقش آفرینی این نیروهای مردمی و انقلابی هیچ تأثیری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: سپاه در صحنه ها و عرصه های مختلف این انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم و نظام ارائه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی شب گذشته ترامپ برای همه دنیا آشکار شده است، افزود: اکنون که خواسته‌های آمریکا در منطقه محقق نشده بحث خروج از برجام را به میان آوردند تا اروپا را نیز برای تحریم سپاه و قرار ‏گرفتن در لیست گروه‌های تروریستی با خود هماهنگ کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ اسلام، انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمانی که انقلاب مورد تهدید واقع شد ‏سپاه در آن‌جا برای حفظ انقلاب حضور یافت.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که سپاه پاسداران نقطه مقابل استکبار است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران یک مجموعه نظامی صِرف نیست بلکه مجموعه ‏مردم و ملت است که موجب عزت اسلام و ضامن امنیت کشور است و برای حفظ میهن اسلامی جان‌برکف در مقابل دشمنان هستند.‏/۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات