۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۳۱۵۵۴
حجت الاسلام شریعتی سبزواری:

انسان باید با بصیرت ندای امام زمان خود را درک کند

مدرس حوزه علمیه قم گفت: در جایی که دین اسلام نیازمند یاری است همه افراد باید با تمام وجود به میدان بیایند و این داستانی است که امام حسین با عبدالله حسین جوفی داشت و او به امام پیشنهاد داد که به جای حضور در رکاب امام حسین(ع) به ایشان ابزار جنگی بدهد.
شریعتی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد علی شریعتی سبزوار استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: گرفتاری های اعتقادی در جامعه وجود دارد و باید برای درمان آنها انسان وارد شود.

وی در ادامه ابراز داشت:‌ مبلغان باید در منابر خرافه زدایی کنند و در روایتی از امام علی(ع) وارد شده است که در زمان من دو دسته هلاک شدند محبت غلو کننده و مبغض غلوکننده.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی اشعار از سوی برخی مداح ها و سخنرانان گفته می شود که به گونه ای غلو آمیز است.

حجت الاسلام شریعتی سبزواری ابراز داشت: شیوه خداوند این سنت را ندارد که بعد از گفتن شهادتین افراد را در زمره مومنان قرار دهد بلکه چنان خداوند در غربال انسان ها را جدا می کند که خبیث از طیب جدا شود.

وی افزود: برخی افراد از دین به جز لقلقه زبان چیزی نمی دانند و خداوند با آزمایش ها و امتحانات الهی افراد صالح را از افراد ناصالح جدا می کند و در روز عاشورا نیز این امتحان بزرگ انجام شد.

این مدرس حوزه علمیه قم گفت: در جایی که دین اسلام نیازمند یاری است همه افراد باید با تمام وجود به میدان بیایند و این داستانی است که امام حسین با عبدالله حسین جوفی داشت و او به امام پیشنهاد داد که به جای حضور در رکاب امام حسین(ع) به ایشان ابزار جنگی بدهد.

وی ادامه داد: هدف امام حسین(ع) قدرت طلبی و ایجاد حکومت نبود بلکه فقط برای دین رسول الله و احیای آن و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

حجت الاسلام شریعتی سبزواری در پایان خاطرنشان کرد: همه افراد باید بر سر وعده و پیمان خود با خداوند باقی بمانند و شهادتین به معنای عهد انسان با خداوند است و لا اله الا الله به معنای قابل احترام عهد با خداوند است./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات