۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۶۳۹
نماینده هرمزگان در مجلس:

نمایندگان مجلس باید از عقبه مردمی قوی برخوردار باشند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با تاکید بر رفع نقاط ضعف در مطالبه گری گفت: نمایندگان مردم در مجلس باید از عقبه مردمی قوی برخوردار باشند.
احمد مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس امروز در نشست با اصناف و بازاریان استان هرمزگان در سالن اجتماعات اصناف با تاکید بر اینکه در هر شرایط و جایگاهی باید خدمتگزار اصناف و بازاریان بود گفت: دغدغه و نگرانی اصناف و بازاریان به حق است.

وی افزود: کار داد و ستد و خرید و فروش کالا در استان هرمزگان مظلومانه انجام می شود و بعضی مواقع، تحقیر کار و کاسبی که کار حبیب خداست زیبنده هیچ کدام از اصناف و بازاریان استان هرمزگان نیست.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: وظایف نماینده مشخص بوده و در مواردی، پیگیری و نظارت هایی را برعهده دارد، تصورات افراد نسبت به رسالت و وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قبل و حین ورود به مجلس متفاوت است.

مرادی گفت: من قبل از ورود به مجلس، تصورم این بود که نمایندگان با ورود به مجلس می توانند فی نفسه کاری هایی را انجام داده و موضوعاتی را دنبال کنند تا با پیگیری ها به سرانجام مقصود برسند.

وی بیان کرد: درحال حاضر که وارد مجلس شدم به این نتیجه رسیدم که موفقیت نمایندگان در سطح کشور به یک عقبه قوی و حضور کارشناسان و مشاوران توانمند در کنار وی وابسته است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: متاسفانه در استان هرمزگان از زمان پیروزی انقلاب تا کنون، هیچ کدام از نمایندگان مجلس، اتاق فکر قوی و کارشناسان دلسوز و زبده در کنار خود نداشته اند تا موضوعات مهم را پیگیری کنند.

مرادی ابراز داشت: به محض ورود به مجلس، مصمم شدیم تا اتاق فکر را تشکیل دهیم، در موضوعات مختلف می تواند داشته باشد به نماینده مجلس کمک می کند تا نظرات خود را بیان و سخنان خود را به کرسی بنشاند.

وی با تاکید بر رفع ضعف در حوزه مطالبه گری تصریح کرد: اگر می خواهیم به جایی برسیم باید روحیه مطالبه گری حفظ و تقویت شود.

مرادی تصریح کرد: کسانی که به بهانه اجرای قانون یا اجرای تصمیم داخلی استانی به محله ای ورود کنند تفاوت استان هرمزگان را با استان بوشهر متوجه خواهید شد، این تفاوت زمین تا آسمان فرق می کند، هیچ ماموری جرأت ورود به بازار بوشهر و یا قضیه ته لنجی را ندارد، چراکه همه، حرف شان در حوزه مطالبه گری یکی است.

وی در ادامه گفت: منظور من از مطالبه گری، فحش دادن و بد و بیراهه گفتن نیست، بلکه مطالبه گری تا حصول نتیجه است، نباید با تکرار موضوعی و عدم دستیابی به نتیجه مطلوب، آن را رها کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با تاکید بر اینکه مطالبه گری یعنی پیگیری تا فهماندن موضوع مدنظر به مسؤول مربوطه، گفت: مطالبه گری به این معناست که اگر اعتقاد پیدا کردید که مثلا شهرداری یا مالیات در حق شما ظلم کرده است، باید آنقدر پیگیری کنید که بفهمند که درحق شما ظلم کرده اند.

مرادی اضافه کرد: نظام اداری ما مریض است، در برخی مواقع گویا قانون معنایی ندارد و تصمیم گیری ها در تمامی عرصه ها فردی است، این روند باید اصلاح شود، در این صورت بسیاری از امور اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: باید جسارت لازم را برای مطالبه گری و اطلاح ضعف هایی در این زمینه داشته باشیم، مردم را از مطالبه گری ترسانده اند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس افزود: در زمان تصدی ام در فرمانداری، در جلسات رسمی اعلام می کردم که از مطالبه گری به حق خوشحال می شوم، بنابراین باید بسترهای لازم را برای آزادی مردم در مطالبه گری فراهم کنیم.

مرادی گفت: ما نمایندگان مجلس باید بتوانیم پیگیر مشکلات مردم باشیم، متاسفانه در استان هرمزگان برخی خواص به دلایلی نامشخص، مانع مطالبه گری به حق مردم می شوند، سؤال اینجاست که استان هرمزگان چه زمانی باید به جایگاه واقعی خود دست یابد، درصورت عدم دستیابی استان هرمزگان به جایگاه واقعی خود، بازاریان، کشاورزان، کارمندان، مدیران و همه و همه متضرر می شوند.

وی ابراز داشت: در جلسه معارفه انصاری لاری به عنوان مدیر منطقه آزاد کیش حضور یافتم، نشستن و ماندن در این جلسه برایم خیلی سخت بود به این دلیل که متاسفانه نصف حضار در جلسه از تجار و بازاریان از استان فارس و شیراز بودند و حتی چهار نفر از استان هرمزگان در این جلسه حضور نداشت، این درحالی است که ارتباط استان هرمزگان با شهرستان لار قوی تر از شیراز است، مظلومیت خود را در این گونه مواقع احساس می کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و برای رفع این فاصله باید همه متحد شویم و از همه فرصت ها استفاده کنیم و از نقطه ضعف خود فاصله بگیریم، جذب سرمایه گذار را یک فرصت مغتنم بدانید و از دست ندهید.

مرادی، حضور رییس اتاق اصناف بندرعباس در جلسات شورای اداری را فرصتی مغتنم برای بیان مشکلات اصناف و بازاریان دانست و گفت: مشکلات اصناف و بازاریان باید حل و فصل شود، چرا که با رفع مشکلات این قشر از جامعه بخشی از مشکلات مردم مرتفع می شود، این به عنوان یک موضوع اساسی برای نمایندگان مردم استان هرمزگان در اولویت است.

وی گفت: رییس سازمان صنعتف معدن و تجارت سه الی چهار کار عمده که نیاز به ورود من است را اعلام و یک برنامه زمان بندی شده را تدوین کنند تا پیگیری کنیم، چراکه بازاریان علیرغم کسادی بازار مظلومانه خدمت می کنند، شاید علت بخشی از این مشکل به ما برگردد، از فرمانده انتظامی درخواست کردم که به بازار ورود نکنند و این کار را به دستگاه های متولی و کارشناسان مربوطه بسپارند، سردار ملکی فرمانده انتظامی استان نیز از این درخواست استقبال کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی دستفروشان برای جلوگیری از ضربه زدن به بازار تاکید کرد و افزود: اطمینان دارم که با همه ملاحظات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی می توان به بازاریان خدمت کرد، چراکه 90 درصد بار بر دوش بازاریان است.

مرادی ادامه داد: همچنین به مالیات نیز گفته ام که اجازه نمی دهیم تا بر کول مردم سوار شوید مفتخر به جمع آوری مازاد درآمد مالیاتی شوید، افراد مالیات می پردازد اما آثار و برکات آن را در سطح شهر مشاهده نمی کند، یا اگر 50 درصد از سهم مالیات که قرار است به خود مردم برگردد محقق نشود در چنین شرایطی اخد مالیات ظلم بر مردم است.

وی افزود: دولت به مالیات تکلبف کرده که باید بتوانید در استان هرمزگان 2400 میلیارد تومان مالیات جمع آوری کند، دولت هم به خوبی می داند که اداره کل مالیات در استان هرمزگان این کار را انجام می دهد درحالی که نه تنها صدایی از مردم و نمایندگان آنان درنمی آید بلکه حمایت هم می کنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: در سطح ملی به ضعف ما پی برده اند و می دانند که ما تا چه اندازه قانع هستیم بنابراین هر بلایی که بخواهند سرمان درمی آورند و ما نیز نظاره گر هستیم، این تحقیرات آزاردهنده بوده و زیبنده استان هرمزگان نیست.

مرادی در پایان گفت: نمایندگان مردم در مجلس باید از عقبه مردمی قوی برخوردار باشد، یک نماینده مجلس با توکل بر خدا و پشتوانه مردمی هیچ وقت تنها نیست، زمانی تنهاست که مردم وی را قبول نداشته باشند و بدانند که نماینده شان نمی تواند گره ای از مشکلات شان را حل کند./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات