۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۷۰۶
اولین واکنش ایران به نقض برجام:

بازگشت به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم

ایران اعلام کرده که در اولین گام در صورت نقض برجام اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد و در عرض ۴ روز به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم خواهد رسید.
هسته ای

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که اولین نقض کننده برجام نخواهد بود اما در صورت نقض آن اقدامات واکنشی تندی خواهد داشت.

حالا علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به تشریح اقدامات ایران در صورت نقض برجام پرداخته است.

وی در گفت و گویی که با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران داشته گفته است که اگر برجام به هم بخورد، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کنیم زیرا اکنون به طور داوطلبانه در حال اجرای آن هستیم و هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.

صالحی ادامه داده که اگر روزی مسئولان نظام به عللی ببینند که برجام دیگر منفعتی برای کشورمان ندارد و برای از سرگیری غنی سازی 20 درصد در فردو تصمیم بگیرند ، چهار روزه می توانیم غنی سازی 20 درصد را آغاز کنیم ؛ خودشان می فهمند یعنی چه.

وی یادآور شده که همان طور که آقای روحانی اعلام کرد خیلی از فعالیت ها را می توانیم در بازه زمانی ساعتی بازگردیم و محدودیت ها را برگردانیم ؛ از سرگیری برخی فعالیت های دیگر چند ماه و برخی فعالیت ها تا حداکثر یک سال و دو سه ماه طول می کشد.

به گزارش شبستان، این در حالی است که ایران طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره پایبند به تعهدات خود در برجام بوده است.

گفتنی است، دونالد ترامپ در آخرین اظهار نظرش در مورد برجام با تاکید براین نکته که تعهد ایران به برجام را تائید نمی کند اعلام کرده که تصمیم گیری در خصوص برجاماندن برجام را به کنگره این کشور محول کرده است تا برای بقای ماندن آمریکا در برجام یا خروج آن تصمیم گیری کند و ایران هم اعلام کرده در صورت خروج هرکدام از اعضا از برجام یا تغییر موادی از آن دیگر به برجام متعهد نخواهد بود./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات