۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۳۱۷۹۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اختصاص صرف قرآن به مجالس ختم کوچک شمردن این کتاب آسمانی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم تجلی جمیع صفات و کمال خداوند است، گفت: امروز متاسفانه قرآن را تنها برای مجالس ختم و بهشت زهرا(س) اختصاص داده‌اند در حالی که اختصاص صرف قرآن به مجالس ختم کوچک شمردن این کتاب آسمانی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم شب گذشته در امام زاده ابوالحسن(ع) شهرری، گفت: خداوند قرآن کریم را به انسان عطا کرد.

وی افزود: شناخت خداوند برای کسانی که به دنبال خیر دنیا و آخرت هستند واجب است اگر خداوند برای انسان مجهول باشد و تا آخر عمر او را نشناسد تهی دست از دنیا خواهد رفت و به نص صریح قرآن چنین فردی همپای چهارپایان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه معرفت به خداوند اشرف و اعظم علوم است، ابراز کرد: در نماز انسان ابتدا صفات خداوند را بر زبان جاری می‌کند تا سپس با دل به سراغ آن صفات برود، سوره حمد با سه وصف از جمال پروردگار آغاز می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با درک الرحمان الرحیم معرفتش افزایش یافته و طی زمان نیز این ظرف گسترش می‌یابد. آنانی که تنها به لذت پوشش، خوردن و خوش‌گذرانی پرداخته و از خداوند غافل هستند تنها به زندگی حیوانی عالم توجه دارند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: قرآن نازل شده از سوی خداوند است انسان مومن زمانی که می‌خواهد با خداوند سخن بگوید قرآن تلاوت می‌کند.

وی با تاکید براینکه آموزش معنای حمد و سوره به کسانی که معنی آن را نمی‌دانند یک امر واجب است، گفت: اگر انسان معنی نماز را بداند می‌فهمد که در هنگام نماز به خداوند چه می‌گوید بنابراین اطلاع داشتن از معنای نماز سبب خداشناسی می‌شود.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه الله به معنی ذات مستجمع جمیع صفات کمال است، تصریح کرد: صفات الهی حدود ندارد بنابراین زمانی که می‌گوییم خداوند مهربان است منظور نامحدود و گسترده بودن مهربانی خداوند است، هیچ کدام از صفات خداوند ساحل ندارد و ما انسانها به سبب مخلوق بودن محدود هستیم همچنین زمان و مکان برای او بی معناست چرا که همه و همه مخلوق اویند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان قرآن کریم را تجلی جمیع صفات و کمال خداوند دانست و بیان داشت: امروز متاسفانه قرآن را تنها برای مجالس ختم و بهشت زهرا(س) اختصاص داده‌اند اینگونه قرآن را پست کردن اعظم گناهان است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات