۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۳۱۸۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

تمامی مدارس تحت پوشش تبلیغی حوزه‌های علمیه قرار گیرند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: هنوز حوزه های علمیه نتوانسته‌اند پوشش حداکثری تبلیغی در تمامی مدارس دخترانه و پسرانه سراسر کشور داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر توجه به ابعاد تربیتی و پرورشی نظام آموزشی کشور اظهار داشت: حضور روحانیت در مدارس نباید منحصر به اقامه نماز جماعت باشد.

وی با بیان این‌که فعالیت های ستاد همکاری این دو نهاد طی سال‌های اخیر با نتایج مطلوبی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: هنوز حوزه های علمیه نتوانسته‌اند پوشش تبلیغی حداکثری در تمامی مدارس دخترانه و پسرانه سراسر کشور داشته باشند که بخشی از این مشکل مربوط به کمبود روحانی است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که هم اکنون در 65 مدرسه شهر مراغه نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که از 5 هزار و 200 مدرسه فعال در استان آذربایجان‌شرقی تنها در 800 مدرسه نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که به برکت حوزه‌های علمیه فعال در شهرستان مراغه نماز جماعت در 79 مسجد و 42 اداره نیز به صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته 500 گفتمان دینی برای دانش‌آموزان در این شهر برگزار شده است.

همچنین طاهر علمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش به برکت حوزه های علمیه، تحرک و پویایی مناسبی در زمینه برنامه های پرورشی داشته است، چنانکه ارتباط و تعامل مشترک این دو نهاد کمک شایانی به اجرای برنامه های تربیتی قرآنی و اخلاقی در مدارس می کند.

وی با بیان این‌که امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۰۰ روحانی در 5 هزار و ۲۰۰ مدرسه استان برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی دانش‌آموزان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود روحانی مواجه هستیم که با تلاش و همکاری متولیان حوزوی انتظار می رود این معضل برطرف شود.

علمی با اشاره به این‌که تابستان سال جاری ۶۵ نمازخانه در مدارس استان احداث شده است، گفت: اکنون اکثر مدارس مجهز به نمازخانه هستند که امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز، در راستای تجهیز نمازخانه‌ها نیز همت مضاعف داشته باشند، ضمن این‌که مساعدت حوزویان را برای حضور حداکثری مبلغان در مدارس نیازمندیم./935/پ203/ب۲

ارسال نظرات