۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۲۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امام حسین بذر ظهور را در روز عاشورا پاشید

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: اگر عاشورای امام حسین(ع) نبود ظهور امام زمان هم وجود نداشت؛ عاشوراست که برای امام زمان(عج) یار تربیت می‌کند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلغ دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: با توجه به  روایات همه اهل بیت بر مصیبت امام حسین(ع) اشک می‌ریختند نه برای اینکه امام به لقای الهی رسیده بوده بلکه به خاطر شرایط و مصایبی که در آن زمان بر ایشان و خانواده ایشان وارد شد و فرزند پیامبر(ص) را این‌طور مظلومانه به شهادت رساندند.

وی افزود: اشک مؤمنین و شیعیان بزرگترین اعتراض به ظلم ظالمان و مستکبران در طول تاریخ بوده است. در مجالس امام حسین(ع) هم باید فلسفه قیام امام تحلیل عقلی شود هم به اشک، سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته شود تا در کنار مبانی عقلی، عواطف و احساسات نیز رشد پیدا کند.

پژوهشگر و مبلغ دینی در ادامه اظهار داشت: در روز واقعه، بیش از  فیلسوفان، این هیأتی‌ها هستند که برای ایثار و فداکاری اولین قدم‌ها را برمی‌دارند، امثال شهید حججی که از کودکی در هیأت پرورش یافته‌اند، برای پایداری دین خدا فداکاری می‌کنند.

وی ابراز داشت: از علامه امینی پرسیدند شیعیان تا کی می‌خواهند در دهه محرم و روز عاشورا به سر و سینه خود بزنند و عزاداری کنند، جواب داد ما در غدیر هیاهو نکردیم، غدیر را تحریف کردند، می‌ترسیم اگر در عاشورا هم هیایو نکنیم عاشورا را نیز تحریف کنند.

افزود: بعد از 1400 سال‌ ممکن است عاشورا را تحریف کنند که اصلا قیام و هدفی نبوده و امام به خاطر بیماری به شهادت رسیدند، اما وقتی به سر و سینه می‌زنیم و اشک می‌ریزیم همه می‌فهمند که یک فاجعه در تاریخ رخ داده است، بر این اساس کسی دیگر اجازه و فرصت تحریف عاشورا را نخواهد یافت. شیعه به تعبیر علامه امینی درباره غدیر کوتاهی کرد؛ باید این واقعه بزرگ را بیش از این گرامی داشته و آن را جشن می‌گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: با دستگاه امام حسین(ع) می‌توان به ظهور رسید. کسی که منش و رفتار عاشورایی دارد، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) و همراهی با منتقم خون سیدالشهدا(ع) را دارد؛ به تعبیری این عاشوراست که یار برای امام زمان(عج) تربیت می‌کند. اگر عاشورای امام حسین(ع) نبود ظهور امام زمان(عج) هم وجود نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بذر ظهور را امام حسین(ع) در روز عاشورا پاشید و محصول آن را امام زمان(عج) برداشت خواهد کرد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات