۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۱۷۲
در دانشگاه امام صادق؛

کنگره نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی برگزار شد

کنگره نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی با حضور شخصیت‌ها و مسؤولان کشوری در دانشگاه امام صادق برگزار شد.
آیت الله مهدوی کنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی امروز در دانشگاه امام صادق(ع) با حضور شخصیت‌ها و مسؤولان کشوری و استادان این دانشگاه برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ویژگی‌های اخلاقی و انسانی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه مسؤولان ما قرار گیرد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم اصغر افتخاری عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اعتقاد داشتند که سیاست به لحاظ نظری و عملی باید جامعه را به سعادت برساند برای رسیدن به این هدف نیز باید سیاست با دین پیوند داشته باشد.

وی افزود: از نظر ایشان سیاست عرضه معامله انسان با خداست که سیاستمدار وظیفه ارتقا و بهبود دیگران را بر عهده دارد که با تربیت آغاز می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: از نظر مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی قرآن و اهل‌بیت(ع) همچون دانشگاه اسلامی می‌تواند عقلانیت و بصیرت افراد را به لحاظ دانش سیاسی بالا ببرد، در این حالت است که انسان با وجود توانمندی ادب دارد و فریفته قدرت نمی‌شود.

همچنین در بخش دیگری از این همایش محمد عبد خدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام، درباره خاطرات خود با آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت: بعد سال 1320 سه دسته از روحانیون ظهور کردند که برخی فرهنگ ساز و برخی استعمارستیز و برخی آرمان گرا بودند.

وی افزود: همین روحانیون فرهنگساز و استعمار ستیز، نظیر آیت‌االله مهدوی کنی، آیت‌الله بهشتی، شهید مطهری و روحانیان بزرگ دیگری که مستقیم یا به واسطه از شاگردان آیت الله بروجردی بودند توانستند اسلام را آن‌گونه  هست معرفی نمایند و زمینه انقلاب را فراهم کنند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام، در پایان گفت: امروز عصبانیت آمریکا از ما به دلیل این است که کشورمان به رهبری یک روحانی فرزانه با آرامش و امنیت مقابل تلاطم جهانی آمریکا ایستادگی می‌کند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات