۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۳۲۱۸۷
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان:

دانشجویان به دنبال معرفت‌جویی باشند

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان اینکه دانشجویان باید به دنبال معرفت‌جویی باشند نه علم‌جویی، گفت: علم جویی، نقطه آغاز حرکت و معرفت‌جویی، نقطه کمال است.
حریزاوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور در مراسم افتتاحیه حوزه علوم اسلامی شهید رجایی و اهدای جوایز مسابقه رویین دژ که ظهر امروز در تالار شهید تهرانی مقدم برگزار شد، گفت: بحران جهان امروز، بحران حرامزادگی است. کودکان آمریکایی و اروپایی حق دارند بدانند پدر و مادر و اجدادشان چه کسانی هستند.

وی افزود: بر مبنای سند ۲۰۳۰، یک خانواده را هر دو نفری که در کنار هم قرار بگیرند تشکیل می‌دهند و این دو نفر می‌توانند از دو زن، دو مرد، یک زن و یک کودک و یک مرد و یک کودک و... تشکیل شوند و اصلا اهمیتی ندارد که این دو نفر بر اساس چه قاعده‌ای در کنار هم قرار گرفته‌‌اند زیرا در مکتب اومانیسم ازدواج یک التزاز است و هیچ واقعیتی ندارد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در ادامه ابراز داشت: در تعریف مکتب امروز جهان غرب که به تعبیر خودشان آزاداندیشی و آزادعملی است، ازدواج نیز مانند خرید خانه و ماشین، یک توافق است، همین که دو نفر قبول کنند در کنار هم به هر مدتی و هر شکلی زندگی کنند یک خانواده تشکیل می‌شود و این خانواده به دلخواه خودشان می‌تواند پایدار و یا ناپایدار باشد؛ این نوع دیدگاه سبب از بین رفتن و هلاکت نسل می‌شود دقیقاً وضعیتی که امروز جهان غرب به آن دچار شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید به دنبال معرفت‌جویی باشند نه علم‌جویی، گفت: علم جویی، نقطه آغاز حرکت و معرفت‌جویی، نقطه کمال است.

حجت الاسلام حریزاوی در بحث جهاد علمی و فرهنگی، افزود: لازم است برای اینکه به دین دست یابیم و حقیقت آن را کسب کنیم، معرفت‌جو باشیم و در مرحله بعد برای حفظ دین باید جهاد کنیم زیرا جهاد یکی از مفاهیم پایه دینی است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان اینکه در ادبیات قرآن کریم هجرت و جهاد همواره در کنار هم ذکر شده‌اند «الذین هاجروا و جاهدوا»، گفت: برای شکل‌گیری شخصیت انسان و جامعه، هجرت و جهاد هر یک ارزش و جایگاه خاصی دارند، به عبارتی هجرت و جهاد هم برای فردسازی و هم برای جامعه سازی از ملزومات هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هجرت یعنی عبور از سیئات هم در بُعد فیزیکال و هم در بُعد معنویات؛ از منزلی به منزلی و از شهری به شهری؛ فرقه صوفیه معتقد بودند که مهاجر کسی است که از سیئات اعمال خود به سمت نیکی‌ها هجرت داشته باشد و الزاماً جابجایی مکانی و سفری از شهری به شهر دیگر مدنظر آنها نبوده است، در صورتی که شهید مطهری معتقد است که علم و تجربه در سفر و غربت به دست می‌آید./966/پ202/ب1

ارسال نظرات