۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۳۲۲۴۵
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزها به برکت صبر و پایداری است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، عنصر صبر و استقامت را لازمه رسیدن به اهداف عالی دانست و بر اهتمام طلاب بر این مهم تاکید کرد.
مدیر مدرسه علمیه امام عی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در جمع طلاب این حوزه با بیان این که صبر عنصر حیاتی در امر تحصیل و تبلیغ است گفت: طلاب عزیز به این امر اهتمام ویژه داشته باشند چرا که بدون صبر هیچ نتیجه ی مطلوبی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی ضمن قرائت آیه آخر سوره آل عمران به دستورات چهارگانه در این آیه شریفه اشاره کرد و گفت: صبر، مصابره، تقوا و پاسداری از دین از دستوراتی است که به صراحت در قرآن بر آن تاکید شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با قرائت حدیث شریفی از رسول اکرم (ص) افزود: صبر در طاعت، معصیت و مصیبت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که صبر در معصیت مهم تر و دشوارتر از صبر در دو مورد دیگر است، خاطرنشان کرد: شیطان بر گمراهی انسان قسم یاد کرده است و نباید از حیله های شیاطین جنی و انسی در مسیر حق غافل شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دنیا را دار مکافات معرفی کرد و با اشاره به این که خوشی و راحتی کامل در این دنیا به دست نخواهد آمد، عنوان کرد: آرامش نهایی و مطلق پاداش صالحان است که پاداش اخروی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیره علمای اخلاق را تکیه به صبر و تحمل در کسب علم و معرفت دانست و تاکید کرد: اگر علمای بزرگ اخلاق نسخه ی دیگری غیر از صبر داشتند قطعا معرفی می کردند و به آن پایبند بودند.

حجت الاسلام سلیمانی به سیره علمایی چون ابوعلی سینا و ملاصدرا اشاره کرد و گفت: این بزرگواران برای فهم مطالب پیچیده علمی گاهی چندین و چندبار مطالب علمی را مطالعه می کردند تا به فهم درست دست یابند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر به واژه عزم الامور در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: کار مهم را قرآن کریم به عزم الامور تعبیر می کند و مشار الیه در آیات اربعه ای که این واژه در آن ها آمده است، صبر است.

حجت الاسلام سلیمانی تجربه صبر و استقامت در انقلاب اسلامی را مولد برکات گوناگون معرفی کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با تربیت نیروهای زبده و مومن در خارج از مرزها در حال صدور خود به دنیاست که این مهم به برکت صبر و پایداری به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، حزب الله لبنان را زاییده تفکر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم قرار دارد.

وی با اشاره به این که امروز جبهه مقاومت در برابر توطئه آمریکا و صهیونیست پیروز شده است، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش ها و توطئه های سه ضلع مثلث شوم یعنی آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود، اما امروز جبهه مقاومت پیروز منطقه است.

حجت الاسلام سلیمانی مهم ترین عامل عصبانیت رییس جمهور جدید آمریکا را شکست های پی در پی این کشور در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان محور شرارت و توطئه در خاورمیانه امروز در برابر جبهه مقاومت خوار و ذلیل شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، وضعیت امروز لبنان را مرهون پیاده ساختن فرهنگ صبر و استقامت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی عزت و اقتدار لبنان و حزب الله تقویت شده است که جز ار راه صبر میسر نشده است.

وی همچنین زندگی پر از مصیبت امام سجاد(ع) را الگوی صبر و استقامت معرفی کرد و بیان داشت: مصائب عاشورا و حادثه کربلا سی و پنج سال به همراه این امام بزرگوار بود اما ایشان با تکیه به صبر در برابر این مصائب کمر خم نکردند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) در زندگی تأکید کرد و گفت: صبر و استقامت امام حسین(ع) و خاندان مطهر ایشان در ماجرای اسارت الگوی تمام عیار جامعه اسلامی است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات